جهاد دانشگاهی از معتبرترین سازمان‌ها در مسیر ارتقاء فرهنگ جامعه
کد خبر: 3559731
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳
سعید پورعلی تاکید کرد:

جهاد دانشگاهی از معتبرترین سازمان‌ها در مسیر ارتقاء فرهنگ جامعه

گروه دانشگاه: معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی در مراسم گردهمایی رؤسای جهاد دانشگاهی، با اشاره به اعتبار جهاد در عرصه‌های مختلف، گفت: فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در شناخت و مهار آسیب‌ها و معضلات اجتماعی و ایجاد فرهنگ‌سازی موثر است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، سعید پور‌علی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی در مراسم گردهمایی رؤسای جهاد دانشگاهی که امروز 15 دی‌ماه در دانشگاه علم و فرهنگ در حال برگزاری است، با اشاره به سند چشم‌انداز این سازمان بیان کرد: در سند چشم انداز در حوزه فرهنگی برآورد کمی صورت گرفته است در صورتی که جهاد دانشگاهی در حوزه فرهنگی همواره موثر واقع شده است. ما با مجموعه‌هایی همچون خبرگزاری ایسنا، خبرگزاری ایکنا، سازمان فعالیت‌های قرآنی و غیره توانسته‌ایم در راستای ارتقای فرهنگ جامعه گامی موثر برداریم. امروز خبرگزاری‌های جهاد دانشگاهی از معتبرترین خبرگزاری‌ها و در بین رسانه‌ها بسیار مورد اعتماد هستند. در این دو سال فعالیت‌ها توانستیم با خبرگزاری‌های ایکنا و ایسنا رتبه خوب و بالایی را در بین رسانه‌ها کسب کنیم و از طرفی دیگر خبرگزاری سینا که تازه تاسیس شده است، نیز رشد خوبی را طی می‌کند.
وی ادامه داد: در مورد مسابقات مناظره دانشجویی نیز توسعه بسیار خوبی را شاهد بوده‌ایم. در سال 94 تصمیم گرفتیم تا تغییراتی در این مسابقه ایجاد کنیم و در سال 95 شاهد بودیم که 460 تیم دانشجوی و 1760 دانشجو در این مسابقه شرکت کردند.
پور‌علی به فعالیت‌های فرهنگی و محیط زیستی جهاد دانشگاهی پرداخت و گفت: اکنون ما در حوزه محیط زیست به عنوان یک شریک مهم در حفظ و نگهداری محیط زیست محسوب می‌شویم و گفتمان‌‌هایی که جهاد در این زمینه تشکیل داده بازخوردی بسیار خوب و موثر داشته است.
وی با بیان اینکه فعالیت شاخص سامانه ایسپا، گفت: در حالی نظر سنجی‌ها را در سامانه ایسپا پیگیری می‌کنیم که از کرسی‌های اثرگذار در این زمینه در صحنه ملی و بین‌المللی به حساب می‌آییم. امروزه یکی از سامانه‌های معتبر و مهم کشور سامانه ایسپا معرفی شده است که روزانه 400 پرسشنامه در آن پر می‌شود.
وی در ادامه به فعالیت‌های صورت گرفته در سامانه ایسکا پرداخت و گفت: با تلاش‌های بسیاری که صورت گرفت و نگاه استراتژیک به حوزه فرهنگی توانستیم سامانه ایسکا را راه‌اندازی کنیم و از طرفی فعالیت‌های قرآنی را در جامعه پی‌ریزی کنیم. طرح طلوع برکت یکی از نتایج مهم این تلاش‌ها است. امروز جهاد دانشگاهی در تمام فعالیت‌های قرآنی که در کشور صورت می‌گیرد، حاضر است و عضوی مهم و اثرگذار شناخته شده است و از طرفی دیگر انتشارات جهاد عضو شورای سیاستگذاری هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد و این حکایت از معتبر بودن فعالیت‌های فرهنگی ما دارد.
پورعلی ادامه داد: مرکز فرهنگی دانشجویی امام(ره) نیز فعالیت‌های بسزایی داشته و بازخورد بسیار خوبی دریافت کرده است. مرکز گردشگری علمی نیز به همین شکل بازخورد خوب داشته است. یکی از فعالیت‌های تازه این مرکز زیست‌بوم و بوم‌شناسی است که به اردوهای علمی مرکز گردشگری علمی اضافه شده است. تفاوت اردوهای این مرکز با دیگر مرکزها در این است که اردوهای ما برنامه‌ریزی شده و دارای گفتمان‌های برنامه‌دار است.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی فعالیت‌های فرهنگی این سازمان را در شناخت و مهار آسیب‌های اجتماعی بسیار موثر دانست و گفت: رسانه‌ها، مسابقات، فعالیت‌های جمعی و فرهنگی جهاد دانشگاهی در شناخت آسیب‌ها، توقعات مردم، مشکلات جامعه و شناخت نقاط ضعف و قدرت فرهنگ در جامعه بسیار موثر بوده است، به شکلی که آخرین نظر سنجی‌ها حکایت از آن دارد که سازمان جهاد دانشگاهی از معتبرترین سازمان‌های فعال در عرصه‌های مختلف است. لذا این سازمان باید با جذب دانشجویان توانا و علاقمند به عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی کشور قدم بگذارد و معضلات را شناسائی و فرهنگسازی کند.


captcha