غفلت از ظرفیت قرآنی خمین زیر سایه موازی‌‌کاری‌ها
کد خبر: 3560627
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳

غفلت از ظرفیت قرآنی خمین زیر سایه موازی‌‌کاری‌ها

گروه فعالیت‌های قرآنی: مربی و حافظ کل قرآن کریم با اشاره به موازی‌کاری در حوزه قرآنی خمین گفت: ظرفیت هزار نفری جامعه قرآنی خمین مغفول مانده است باید شورایی تشکیل شود و این ظرفیت را تجمیع کند.

سیدعباس میرصادقی، مربی و حافظ کل قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، با اشاره به پراکنده کاری در حوزه قرآن خمین گفت: ما نیازمند تجمیع جامعه قرآنی از راه تشکیل شورا هستیم این امر یک ضرورت است و محاسن بسیاری برای جامعه قرآنی و مردم عادی دارد.
وی با اشاره به موازی‌کاری در فعالیت‌های قرآنی افزود: اقدامات و جلسات مهمی مانند تفسیر در مراکز قرآنی مغفول مانده چراکه نوع فعالیت در هر مرکزی مشخص نشده است.
این مربی حفظ قرآن ادامه داد: اگر مشکلی برای اساتید قرآن به وجود آید کسی از جامعه قرآنی برای کمک رسانی اطلاع پیدا نمی‌کند، اگر بانک اطلاعاتی از اساتید و قرآن آموزان وجود داشته باشد اطلاع رسانی، تشکیل جلسات تخصصی، حمایت‌های مسئولان و آمار، شفاف و آسان می‌شود.
میرصادقی اظهار کرد: جامعه قرآنی زیر نظر شورا می‌تواند درباره معارف ناب و مسائل روز اظهارنظر کند، حضور جامعه قرآنی هزار نفری در خمین اجرای معارف اسلامی و امر خداوند در جامعه را تسهیل می‌کند.
وی با اشاره به دغدغه مالی اساتید ومشکل مکان مراکز قرآنی ادامه داد: با تشکیل شورای قرآن، کمک و حمایت‌های خیرین مناسب‌سازی می‌شود و در مسیر درست برای کاهش دغدغه‌ها و تمرکز اساتید بر اصل آموزش قرار می‌گیرد. اگر از جامعه قرآنی استفاده شخصی نشود محاسن و مزایای زیادی دارد با تجمیع و سامان گرفتن جامعه قرآنی نتایج بیشتر و بهتری را در جامعه شاهد خواهیم بود.
حافظ کل قرآن یکی دیگر از محاسن تشکیل جامعه قرآنی را استعدادیابی دانست و گفت: در این صورت جلسات آموزشی تخصصی‌تر و همکاری و تعامل مؤسسات بر اساس تقسیم کار انجام می‌شود، جامعه قرآنی با خلاقیت و هنری که دارد در هر شهری سرمایه ارزشمندی در راستای گسترش مظاهر دینی به شمار می‌آید.  
مربی حفظ قرآن تأکید کرد: اگر جامعه قرآنی طبق مصوبات کار کند دیگر دغدغه جذب در مؤسسات وجود ندارد و استقبال از محافل قرآنی در شهرستان نیز پرشورتر می‌شود، با همدلی می‌توان شورایی را در خمین تشکیل داد تا جامعه قرآنی این شهرستان را یکپارچه سازد، تجمیع جامعه قرآنی شناسایی نقاط ضعف و  قوت را آسان می‌کند.
میرصادقی در پایان با بیان اینکه در شهرستان خمین ظرفیت مطلوب قرائت و حفظ قرآن از لحاظ کمی و کیفی وجود دارد خاطرنشان کرد: تشکیل شورای قرآن سبب شناسایی چهره‌های جدید و ایجاد ارتباط بیشتر با شهرها و استان‌های مختلف کشور می‌شود.
captcha