300 فقره سند مالکیت موقوفات صادر می‌شود
کد خبر: 3561203
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶
تا پایان سال 95؛

300 فقره سند مالکیت موقوفات صادر می‌شود

گروه اجتماعی: معاون حقوقی و ثبتی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: تا پایان سال جاری 300 فقره از موقوفات استان سنددار می‌شود.

مجتبی باقرزاده در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 883 فقره سند مالکیت برای موقوفات صادر شده و تا پایان سال 300 فقره دیگر از موقوفات استان سنددار می‌شود.
وی با بیان اینکه اداره کل اوقاف و امور خیریه در سال 95 با اخذ یک‌هزار و 183 فقره سند موقوفات، رکوددار اخذ سند در 10 سال اخیر است، افزود:  ما از مردم انتظار داریم از موقفات هر گونه سند، نوشته یا مدرکی دارند  به مسئولان اوقاف منطقه خود خبر دهند تا موقوفات با سرعت بیشتری سنددار شوند.
معاون حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران با تاکید بر اینکه سنددار کردن موقوفات همپای وقف کردن ارزشمند است،  تصریح کرد: با سنددار شدن موقوفات این املاک با در نظر گرفتن نیت واقف هزینه می‌شود.
وی یکی از محاسن سنددار کردن موقوفات را پایداری موقوفه دانست و ادامه داد: بزرگترین چالش اوقاف در ثبت و سنددار کردن موقوفات مشخص نبودن حدود و ثغور موقوفات است و از مردم و معتمدین انتظار داریم هر گونه سند یا دست نوشته یا اطلاعاتی  که بتواند اوقاف را در مشخص کردن محدوده موقوفات کمک کند در اختیار اوقاف قرار دهند.
باقرزاده اظهار کرد: در گذشته برخی سوء مدیریت‌ در حوزه وقف موجب شد که دیدگاه مردم در این شهرستان‌ها نسبت به اوقاف دچار خدشه شود و نیاز است رسانه‌ها در نقش اوقاف در حفظ موقوفات اطلاع رسانی و آگاهی بخشی بیشتری داشته باشند.
وی با بیان اینکه هدف اداره کل اوقاف از سنددار کردن ماندگاری موقوفه است، افزود: در سنددار کردن موقوفه چنانچه موقوفه‌ای متولی داشته باشد شخص حق و حقوق خود را دارد و اداره اوقاف فقط بر موقوفاتی که متولی ندارد به نمایندگی امین می‌شود تا آن موقوفه بر حسب نیت واقف به مصرف برسد.
captcha