خاطره قاری قرآن از حضور در زلزله به همراه آیت‌الله هاشمی
کد خبر: 3561520
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰

خاطره قاری قرآن از حضور در زلزله به همراه آیت‌الله هاشمی

گروه فعالیت های قرآنی: یکی از قاریان بین المللی کشورمان با اشاره به اینکه با ارتحال آیت الله هاشمی یکی از ستون های نظام جمهوری اسلامی ایران از میان ما رفتند، به بیان خاطره ای از ایشان که در زلزله بم اتفاق افتاده بود پرداخت.

محمدرضا پورزرگری، قاری بین المللی کشورمان که صبح امروز 21 دی ماه تلاوت ابتدایی مراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی را انجام دادند، در حاشیه این مراسم در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به حضور باشکوه و پرشور مردم در این مراسم، گفت: مردم به احترام مقام معظم رهبری و مسئولان نظام و نیز به احترام یک خدمتگذار به ملت که سال ها عمر خود را پای انقلاب اسلامی گذاشت، حضور باشکوهی داشتند و حقیقتاً حق شناسی کردند که اینگونه با شکوه به صحنه آمدند.
وی افزود: امیدوارم که مراسم بزرگداشت و ختم این بزرگمرد تاریخ معاصر کشورمان نیز با شکوه هر چه تمام تر و با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شود. مردم ما هرجا ببینند جایی خدمتی توسط مسئولان به آنها شده است به پاس آن خدمت تلاش خواهند کرد و هر جا لازم باشد حضوری این گونه خواهند داشت.
پورزرگری در ادامه در پاسخ به این سوال که تا کنون از نزدیک با ایشان دیداری داشته اید یا خیر، تصریح کرد: دیدارهای زیادی با ایشان به مناسبت های مختلف داشته ایم، از جمله زمان ریاست جمهوری ایشان و نیز زمانی که رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بودند که البته این دیدارها عمدتاً برای تلاوت قرآن بوده است.
وی با اشاره به اینکه آخرین دیداری که با آیت الله هاشمی داشته است در هفته گذشته بوده است، افزود: آخرین باری که موفق به زیارت ایشان شدم هفته گذشته بود که برای تلاوت در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام دعوت شده بودم، سعادت نشد تا از نزدیک با ایشان احوالپرسی کنم اما ایشان از دور ابراز محبت و لطف کردند.
پورزرگری با تأکید بر اینکه شنیدن خبر درگذشت حضرت آیت الله هاشمی تأثر بسیار زیادی برای همگان به همراه داشته است، بیان کرد: ایشان یکی از ستون های نظام جمهوری اسلامی ایران بودند که از میان ما رفتند و خلا حضور ایشان احساس خواهد شد.
این قاری بین المللی کشور همچنین در مورد ویژگی های رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام با توجه به دیدارهای متعددی که با ایشان داشته است، گفت: ایشان در عین اقتداری که داشتند، بسیار خوش برخورد و خوش اخلاق بودند و تبسم همیشه بر روی چهره ایشان بود.
وی در ادامه این بخش از صحبت های خود به زلزله مهیبی که سال های گذشته در بم اتفاق افتاده بود اشاره و بیان کرد: با توجه به مأموریتی که در آن روزها به من برای برگزاری مراسم ختم جانباختگان زلزله داده شده بود در یک هواپیمای اختصاصی همراه با حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی و تیم محافظ ایشان به بم سفر کردیم.
پورزرگری افزود: در آن پرواز و در طول مسیر شخص ایشان بارها از تیم حفاظت و سایر همراهانی که در هواپیما حضور داشند، بابت وضعیت هواپیما و کمبود جا و شرایط سفر عذرخواهی می کردند. ایشان در آن سفر بسیار صمیمی و مهربانانه و با بزرگ منشی این عذرخواهی ها را انجام دادند و همه ما را مورد تفقد خودشان قرار دادند.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
پویان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۰/۲۷ - ۲۳:۲۳
0
0
با رفتن اقای هاشمی مردم بم یتیم شدن. اندوه شهر بم رو گرفته ..عاشقی رفته از دار دنیا یا حسین گشته ذکر لبها
یا حسین یاحسین یابن زهرا .یا حسین یابن زهرا
با غم و شور حسینی گشته مهمان بر خمینی.گشته مهمان بر خمینی
باشد از لطف محبوب سبحان ظاهر پیر جماران.
گویم این بار درد غمگین .گویم این بار درد غمگین
بار عروج یار دیرین.کشور ما همه گشته سیا پوش وانگه یار امام گشته خاموش
با شهیدان عهد ببستیم عهد خود را کی شکستیم
مرگ بر امریکا بر لب ماست این بود عزت ما
captcha