تغییر نام المپیاد قرآنی دانشگاه علوم و معارف به «جشنواره»
کد خبر: 3561704
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵

تغییر نام المپیاد قرآنی دانشگاه علوم و معارف به «جشنواره»

گروه مسابقات: دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، عنوان مسابقات قرآن داخلی خود را که تاکنون 14 دوره آن را برگزار کرده، تغییر داده است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، مسابقات قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم که تاکنون 14 دوره خود را برگزار کرده و سال آینده پانزدهمین دوره آن برگزار می‌شود، تغییر نام داده است.
بر همین اساس و تا پیش از این، این رقابت ها با عنوان «المپیاد قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف» شناخته می‌شد، اما از این پس باید با عنوان «جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم» شناخته شود.
این مسابقات در بخش‌های آوایی یا شفاهی، کتبی، ادبی، هنری، پژوهشی، فناوری و نشریات قرآنی و در مجموع 51 رشته برگزار می شود. این مسابقات در بخش آوایی در رشته های حفظ یک جزء، سه جزء، پنج جزء، 10 جزء، 20 جزء و کل قرآن کریم، قرائت تحقیق و ترتیل، نغمات آئینی همچون اذان، تواشیح، دعا و مناجات‌خوانی و تدریس قرآن کریم برگزار می‌شود.
همچنین در بخش کتبی یا معارف نیز شاهد برگزاری رشته‌هایی همچون آشنایی با احادیث اهل بیت(ع)، مفاهیم نهج البلاغه، آشنایی با مفاهیم صحیفه سجادیه، حفظ موضوعی قرآن، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن کریم، آشنایی با سیره معصومین(ع)، احکام، پرسمان قرآنی و اخلاق برگزار می‌شود.
مرحله کشوری این جشنواره اردیبهشت ماه سال آینده برگزار شده و نفرات برگزیده آن به سی و دومین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور راه می‌یابند.
captcha