نقش طریقت معنوی در تحقق هنر اسلامی بررسی می‌شود
کد خبر: 3562410
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱
در قالب نشستی؛

نقش طریقت معنوی در تحقق هنر اسلامی بررسی می‌شود

گروه هنر: محمدعلی رجبی، استاد دانشگاه و پژوهشگر هنر اسلامی در هشتمین نشست ماهیت هنر اسلامی با عنوان«جلوه حُسن»، نقش طریقت معنوی در تحقق هنر اسلامی را بررسی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران، هشتمین نشست ماهیت هنر اسلامی با عنوان جلوه حسن، چهارشنبه 29 دی در فرهنگسرای ارسباران برگزار خواهد شد و محمدعلی رجبی، استاد دانشگاه و پژوهشگر هنر اسلامی در آن به ایراد سخن خواهد پرداخت.

نسبت میان نظر و عمل در تحقق اثر هنری، سیر احوالی هنرمند از مبدأ تا پیدایش اثر هنری، فتوت‌نامه، رعایت آداب معنوی شرط لازم در تحقق آثار هنری در تمدن اسلامی، تعریف کار و تحقق جلوه‌های وجودی انسان از جمله مباحثی است که در این نشست، رجبی پیرامون آنها به سخنرانی خواهد پرداخت.

این گزارش حاکی است تاکنون هفت نشست از سلسه نشست‌های «جلوه حُسن» با موضوعات مختلف و با محوریت هنر اسلامی با حضور اساتید برجسته در این فرهنگسرا برگزار شده است .

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند چهارشنبه 29 دی ساعت 17 به فرهنگسرای ارسباران به نشانی: خیابان شریعتی بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های 20-22872818 تماس حاصل کند.

captcha