زيارت عاشورا بیانگر چگونه زيستن و چگونه مردن است
کد خبر: 3562752
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲

زيارت عاشورا بیانگر چگونه زيستن و چگونه مردن است

گروه معارف: استاد دانشگاه آزاد اسلامی ساری، اظهار کرد: زيارت عاشورا زیارتی است كه در جاى جاى آن چگونه زيستن را نشان مى‌دهد و چگونه مردن را ارج مى نهد.

محمد هادی یدالله‌ پور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران گفت: «زيارت عاشورا» يكى از زيارت‌هاى مشهور حضرت اباعبداللّه الحسين(ع) است. متن زيارت عاشورا فارغ از دغدغه صدور از معصوم(ع)، متنى عميق و پرمعناست و اگر اندك تأملى در آن شود، به حقيقت گوياى تعاليم بزرگى در زندگى يك انسان هدفدار و آزاده و دين‌مدار در انديشه شيعى است.

وی افزود: امام حسين(ع) شخصيتى عزيز، آزاده و طرفدار حاكميت دين در عرصه دنياست كه با فداكارى براى احياء سنت پيامبراكرم(ص) تا سرحد جان و مال و خانواده، در مقابله با حكومتى جائر و ستمگر قيام كرد. نهضت عزت مدار و دين محور و اصلاح طلبانه ايشان در جامعه انسانى جايگاه ويژه‌اى دارد و زيارت اين امام همام به نوعى دفاع از ارزش‌هاى والايى است كه موجب ترويج و نشر فرهنگ و انديشه دينى شده است.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی ساری با بیان اینکه امام حسين(ع) شخصيتى است كه پايدارى دين پيامبر خاتم(ص) به شهادت ايشان گره خورده و اسلام با خون پاك ايشان و شهيدان در ركابش، سرافراز و عزيز مانده است، تصریح کرد: زيارت عاشورا در ايام مختلف سال و روزها و ماه‌هاى خاص و حتى به طور عام در همه ايام، ارزش والايى دارد و بسيار مورد تأكيد قرار گرفته است كه نشان از جايگاه والاى ايشان در عرصه انديشه شيعى دارد.

وی با اشاره به اتقان و استوارى متن و سند زيارت عاشورا، افزود: محتواى عالى اين زيارت شريفه و هماهنگى آن با ادبيات قرآن مجيد و روايات اهل بيت(ع) خود دليلى مستقل در اثبات صحت صدور آن است كه صاحبان قلب سليم آن را به حقيقت درمى‌يابند.

تولى و محبت به دين و اولياى الهى در زیارت عاشورا موج مى‌زند

این محقق علوم قرآن و حدیث گفت: زيارت عاشورا با سلام بر سلاله حضرت رسول(ص) آغاز شده است که از يك سو تولى و محبت به دين و اولياى الهى در آن موج مى‌زند و از سوى ديگر تبرى و نفرت از پديدآورندگان تلخ‌ترين حادثه در كام آسمانيان و زمينيان در آن ابراز شده است.

یدالله‌پور اظهار کرد: زيارت عاشورا زیارتی است كه در جاى جاى آن چگونه زيستن را نشان مى‌دهد و چگونه مردن را ارج مى نهد.

زيارت عاشورا بیانگر چگونه زيستن و چگونه مردن است

captcha