بازدید عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از ایکنا
کد خبر: 3563390
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵

بازدید عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از ایکنا

گروه اقتصاد: معصومه آقاپور علیشاهی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، ظهر امروز از تحریریه‌ ایکنا بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، معصومه آقاپور علیشاهی، نماینده مردم شبستر و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ظهر امروز دوشنبه 27 دی‌ماه 95، از بخش‌های مختلف این خبرگزاری بازدید کرد.
براساس این گزارش، وی که در این بازدید توسط حمید صابرفرزام، مدیرعامل خبرگزاری ایکنا همراهی می‌شد، از نزدیک در جریان تولید و انتشار خبر در این خبرگزاری تخصصی قرار گرفت.



براساس این گزارش، آقاپور در جریان بازدید از گروه فعالیت‌های قرآنی این خبرگزاری به برخی مشکلات مربوط به فعالیت قرآنی در حوزه انتخابیه خود یعنی شهرستان شبستر اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال، روستای هفت‌چشمه واقع در بخش تسوج معلم قرآن ندارد. روستای چشمه‌کنان از توابع این شهرستان در استان آذربایجان غربی نیز با محدودیت کتب قرآنی مواجه است.
نماینده شبستر در خانه ملت همچنین اظهار کرد: روستای آق کهریز از توابع این شهرستان نیازمند مربی قرآن خانم است.
آقاپور در گروه معارف این دانشگاه بر لزوم حضور پررنگ خبرگزاری قرآنی در دانشگاه آزاد شبستر تأکید کرد و گفت: این پتانسیل برای ایجاد شبکه‌ای از اساتید قرآنی و همچنین تهیه گزارش از فعالیت‌های قرآنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر وجود دارد.
وی در گروه اجتماعی این خبرگزاری بر لزوم توجه به آموزش قرآن برای زنان خانه‌دار تأکید کرد و گفت: به عنوان مثال در شهرستان حوزه انتخابیه اینجانب، 15 درصد زنان شاغل و بقیه خانه‌دار یا مشغول فعالیت در زمینه کشاورزی و صنایع دستی هستند بنابراین شما می‌توانید موضوع آموزش قرآن به زنان خانه‌دار را پیگیری کنید؛ چون این افراد، تربیت فرزندان را بر عهده دارند و این اقدام شما در توسعه فعالیت‌های قرآنی در کشور بسیار مؤثر است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین در بخش بین‌الملل این خبرگزاری بر لزوم توسعه دامنه فعالیت‌های این بخش تأکید کرد و گفت: تأثیرگذاری فعالیت شما در جهان اسلام بسیار زیاد است.
همچنین حمید صابرفرزام، رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور و مدیرعامل خبرگزاری در دیدار با این نماینده مجلس،  با اشاره به ایجاد مراکز جدید در این نهاد اظهار کرد: سه مرکز جدید در زیرمجموعه سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور ایجاد شده است که یکی از این موارد، مرکز پژوهش‌های قرآنی است که به دستور رئیس محترم جهاد دانشگاهی باید در یکسال آینده تبدیل به پژوهشکده‌ای با عنوان پژوهشکده مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن کریم شود.
وی افزود: یکی دیگر از این مراکز، مرکز آموزش‌هایی است که منجر به ایجاد یک شغل مرتبط با قرآن می‌شود. همچنین در اواخر سال گذشته مجوز ایجاد مرکز رشد فناوری‌ها و هنر قرآنی را دریافت کرده‌ایم که به فعالیت در زمینه فناوری هنر قرآنی می‌پردازد.
captcha