مرکز نخبه‌پروری قرآن راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 3563438
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰

مرکز نخبه‌پروری قرآن راه‌اندازی می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرعامل سازمان فرهنگی ـ ورزشی شهرداری کرج از راه‌اندازی مرکز نخبه‌پروری قرآن خبر داد و گفت: فعالیت این مرکز از فروردین 96 در تالار شهیدان نژادفلاح آغاز می‌شود.

حسین عربیان، مدیرعامل سازمان فرهنگی ـ ورزشی شهرداری کرج در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز با اشاره به اینکه انس با قرآن باعث ایجاد الگوهای مناسب در جامعه می‌شود، اظهار کرد: با توجه به اینکه قرآن موثرترین راه شناخت خدا و حقیقت کائنات است ؛لذا انس با این کتاب هدایتگر، موجب رشد، تعالی و خودباوری در انسان شده و از طرفی دیگر نیز مانع عدم بروز رفتارهای ناهنجار و در نتیجه کاهش آسیب‌های اجتماعی در افراد می‌شود.
وی افزود: قرآن کریم به واسطه اینکه کلام الهی است در برگیرنده جامع‌ترین و موثرترین نسخه امراض روحی است که ارتباط و انس با قرآن موجب احیای روح و سلامت روان انسان می‌شود.
این مسئول با بیان اینکه قرآن اثرات و برکات ارزشمندی دارد، گفت: باید در جهت آشنایی هرچه بیشتر با فرهنگ قرآنی تلاش کنیم و از مفاهیم آن در برنامه زندگی بهره‌مند شویم.
عربیان اضافه کرد: همچنین در زمینه ترغیب هر چه بیشتر جوانان به انس با قرآن باید برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی در سطح شهرستان به شکل کیفی و مطلوب برگزار شود چرا که انس جوانان با قرآن و مسائل دینی و اسلامی زمینه‌ساز رشد و تعالی جامعه می‌شود.
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهداری کرج در ادامه از راه‌اندازی مرکز نخبه پروری قرآن خبرداد و گفت: این مرکز با هدف ارتقای توانمندی افرادی که در حوزه قرآنی به سطح قابل قبولی رسیده‌اند، راه‌اندازی می‌شود تا بتوانند با بهره‌گیری از آموزش‌های لازم، توانمندی‌های خود را در حوزه قرآن و علوم قرآنی ارتقا دهند.
وی در پایان برگزاری کلاس‌های مفاهیم، حفظ، قرائت قرآن، دوره‌های تخصصی عترت، سبک زندگی، آموزش‌های تخصصی نماز را از دیگر برنامه‌های این مرکز عنوان کرد و گفت: با برنامه ریزی های انجام شده این مرکز در فروردین 96 راه‌اندازی می شود و علاقمندان با حضور در این مرکز می‌توانند از خدمات آن بهره‌مند شوند.
captcha