اجاره‌ای بودن مکان مدارس جایی برای خلاقیت نمی‌گذارد
کد خبر: 3563459
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹

اجاره‌ای بودن مکان مدارس جایی برای خلاقیت نمی‌گذارد

گروه معارف: مدیر مدرسه دخترانه علوم و معارف اسلامی صدرای خمین با بیان اینکه مدرسه مکان مستقلی از خود ندارد، گفت: اجاره‌ای بودن مدرسه قدرت خلاقیت و تعمیرات در مدرسه را از مدیر می‌گیرد؛ لذا مجبور هستیم فضا را به شکل فعلی حفظ کنیم.

اشرف فرقدان، مدیر مدرسه دخترانه علوم و معارف اسلامی صدرای خمین، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: هم اکنون تعداد 71 دانش‌آموز دختر در دبیرستان دخترانه صدرا در خمین مشغول به تحصیل هستند.
وی با اشاره به اینکه این مدارس زیر نظر سازمان معارف و آموزش وپرورش هستند افزود: مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا توجه ویژه‌ای به مباحث تربیتی دارد و با توجه به تخصصی بودن دوره‌های این مدارس به رشد و تعالی دانش‌آموزان کمک زیادی می‌کند.
 وی ادامه داد: مدارس علوم و معارف اسلامی در جذب دانش‌آموز هر سال از بين فارغ‌التحصيلان سوم راهنمايی با معدل بالای17، گزینش و ثبت‌نام به عمل می‌آورند و پس از طی دوره  متوسطه، ديپلم رشته علوم و معارف اسلامی که به تأييد وزارت آموزش‌وپرورش می‌رسد به آنها اعطاء می‌شود.
فرقدان اظهار کرد: دروس آموزشی در مدارس صدرا تقریباً با دروس نظری مشترک هستند تنها در مواردی مانند علوم و معارف اسلامی، دانش‌آموزان به صورت تخصصی‌تر آموزش می‌بینند.
وی با اشاره به موفقیت دانش‌آموزان مدرسه دخترانه صدرا در کنکور سراسری گفت: اين مدارس در مقايسه با ديگر مدارس از معنويت و جايگاه ارزشی بالاتری برخوردارند و والدینی که فرزندشان در این مدارس تحصیل می‌کنند دغدغه و نگرانی کمتری نسبت به تربیت اخلاقی فرزند خود دارند.
مدیر مدرسه دخترانه صدرای خمین گفت: این مدرسه از سال 88 آغاز به کار کرد، توجیه خانواده‌ها درباره مدارس صدرا در سال‌های اول سخت بود زیرا تصور آنها از مدارس صدرا حوزه علمیه بود، در سال‌های اخیر مدارس صدرا جایگاه خود را در جامعه پیدا کرده و دانش‌آموزان و خانواده‌ها استقبال خوبی از این مدارس دارند چراکه موفقیت دانش‌آموزان این مدارس برای والدین محسوس است.
فرقدان با اشاره به اینکه معلمان و کادر مدرسه را آموزش‌وپرورش تأمین می‌کند ادامه داد: مدرسه هر ماه از طرف اداره تبلیغات اسلامی ارزیابی می‌شود و پرداخت اجاره بهای مکان و تمام هزینه‌های مدرسه بر عهده این اداره است.
وی با بیان اینکه مدرسه مکان مستقلی از آن خود ندارد توضیح داد: اجاره‌ای بودن مدرسه قدرت خلاقیت و تعمیرات در مدرسه را از مدیر می‌گیرد و مجبور هستیم این فضا را به شکل فعلی حفظ کنیم، تفاوت پرداخت حق‌التدریس در مدارس صدرا از دیگر مشکلات این مدارس است و برای تدریس بعضی دروس تخصصی مانند عربی مجبور هستیم از معلمان حوزه علمیه خواهران استفاده کنیم .
فرقدان ادامه داد: با توجه به تعداد و حجم زیاد دروس و کتاب‌ها فرصتی برای برگذاری کلاس‌های ویژه آموزش حفظ و قرائت قرآن باقی نمی‌ماند و مدرسه تنها از حضور دانش‌آموزان در مسابقات قرآنی، فرهنگی و هنری حمایت می‌کند.
وی با اشاره به موفقیت هرساله دانش‌آموزان این مدرسه در مرحله شهرستانی و استانی مسابقات قرآن وعترت دانش‌آموزی تأکید کرد: باید به مدارس صدرا اهمیت بیشتری داده شود زیرا این مدارس توان مقابله با هجمه‌های فرهنگی را دارند و با حمایت مسئولان بسیار تاثیرگذارتر خواهند بود.
مدیر مدرسه دخترانه صدرا در خمین خاطرنشان کرد: برگزاری ختم قرآن دوشنبه‌ها بجای مراسم صبحگاهی، جلسات قرآنی مناسبتی، تجلیل از دانش‌آموزان قرآنی و تقدیر ماهانه از سه دانش‌آموز نمازگزار از جمله فعالیت‌های قرآنی این مدرسه است.
captcha