قرآن به زندگى انسان نظم می‌بخشد
کد خبر: 3563574
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲

قرآن به زندگى انسان نظم می‌بخشد

گروه فعالیت‌های قرآنی: امام جمعه بناب اظهار کرد: قرآن مجيد حاوى همه حقايقى است كه انسان براى رشد كمال و تربيت خود لازم دارد و كتابى است كه سعادت دنيا و آخرت مردم را تأمين می‌كند و به زندگى مادى و معنوى انسان نظم می‌دهد.

حجت‌الاسلام مصطفی باقری بنابی، امام جمعه بناب، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: قرآن مجيد حاوى همه حقايقى است كه انسان براى رشد كمال و تربيت خود لازم دارد و كتابى است كه سعادت دنيا و آخرت مردم را تأمين می‌كند و به زندگى مادى و معنوى انسان نظم می‌دهد.

وی، افزود: بی گمان کسانی که اهداف مختلف و گوناگونی را با توجه به سطح ادراکی و فهم خود دنبال میکنند میتوانند امیدوار باشند که با ایمان به قرآن افزون بر آن اهداف، از پاداشهای مضاعف الهی نیز برخوردار خواهند شد.

حجت‌الاسلام باقری بنابی، خاطرنشان کرد: از نظر قرآن، ایمان به قرآن و بهره‌مندی از حقایق آن، عامل مهم و اساسی به نام تقوا دارد؛ چرا که ایمان اگر به علم همان، تشخیص حق از باطل و جدا کردن آن یا پرهیز از سوداگری و کتمان حق و مانند آن همان دارد،‌ بی گمان نمی‌توان ملازمه میان هر یک از این‌ها را با تقوا نادیده گرفت.

امام جمعه بناب، با استناد به آیه 20 سوره نحل ادامه داد: در این آیه می‌خوانیم:" معبودهايى را كه غير از خدا می‌خوانند، چيزى را خلق نمی‌كنند; بلكه خودشان هم مخلوقند!".

وی، یادآور شد: خداوند در آیه ۲۰ سوره نحل، تقواپیشگی را از مهم‌ترین علل و عوامل ایمان آوری انسان به قرآن می‌داند و به این مطلب توجه می‌دهد که همین فطرت سالم اهل تقوا و عقل سلیم ایشان است که قرآن را به عنوان خیر می‌شناسد و از آن پیروی می‌کند.

وی از عوامل گرایش به قرآن گفت و افزود: خداوند یکی از مهم‌ترین علل و عوامل گرایش به ایمان و قرآن را بقای آدمی بر فطرت سالم و عقل سلیمی می‌داند که به طور طبیعی گرایش به زیبایی‌ها، کمالات، خوبی‌ها و خیرها دارد و از زشتی، نقص، بدی و شر می‌گریزد.

حجت‌الاسلام باقری بنابی تاکید کرد: انسان‌ها یا به سبب گرایش به خوبی‌ها و پاداش‌ها ایمان می‌آورند یا از ترس گرفتاری ها و خوف از عذاب به آن رو می‌آورند و البته هستند کسانی که تنها از روی تعظیم و اطاعت و شکر به خداوند ایمان می‌آورند و قرآن را باور کرده و به آن عمل می‌کنند که این دسته بسیار اندک می‌باشند.

captcha