ایجاد شغل برای مددجویان کمیته امداد مصداق اقتصاد مقاومتی است
کد خبر: 3563585
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰
صفری:

ایجاد شغل برای مددجویان کمیته امداد مصداق اقتصاد مقاومتی است

گروه اجتماعی: مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت:‌ ایجاد شغل برای مددجویان کمیته امداد و خروج آن‌ها از چرخه حمایتی این نهاد مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان، شامگاه دیروز دوشنبه 27 دی‌ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان سال‌جاری 2000 شغل برای خانواده‌های تحت حمایت ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های اشتغال براساس توانایی و علاقه‌مندی افراد در هر رشته شغلی اجرایی می‌شود، گفت: یکی از رویکردهای کمیته امداد در این بخش توسعه مشاغل خانگی برای زنان سرپرست خانوار، و خوشه‌سازی برای شغل‌های مرتبط با هم است تا پایداری و مولد بودن شغل‌های ایجاد شده صورت گیرد.

صفری از ایجاد 570 طرح اشتغالزایی برای مددجویان کمیته امداد طی نه ماهه سالجاری خبر داد و گفت:‌ مبلغ 68 میلیارد و 400 میلیون ریال ازمحل اعتبارات بانکی و امداد دراین خصوص هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان با اشاره به خدمات اشتغالزایی کمیته امداد، ایجاد شغل برای مددجویان کمیته امداد را مصداق بارز اقتصاد مقاومتی اعلام و تاکید کرد: مهمترین رویکرد امداد دردهه چهارم خدمت‌رسانی، توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت و خروج آنها از بدنه حمایتی امداد است.

وی با بیان اینکه در فرآیند ایجاد اشتغال در کمیته امداد ابتدا افراد شناسایی، سپس استعدادسنجی، ارائه مشاوره‌های شغلی متناسب با توان و ظرفیت خانواده‌ها انجام می‌شود، گفت: پس از این اقدامات نظارتهای فنی از سوی کمیته امداد به صورت مستمر انجام می‌شود.

captcha