نگاهی به طرح اوقاف در کمیسیون آموزش عمومی قرآن استان مرکزی
کد خبر: 3563680
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳

نگاهی به طرح اوقاف در کمیسیون آموزش عمومی قرآن استان مرکزی

گروه فعالیت‌های قرآنی: اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در کمیسیون آموزش عمومی قرآن شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی طرح تربیت حافظان قرآن را ارائه داده است.

حجت‌الاسلام اصغر سلطانی، معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: کمیسیون آموزش عمومی قرآن کریم استان زیر مجموعه شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی است که برنامه‌های آموزشی را به صورت هدفمند پیش می‌برد.
وی تصریح کرد: در حوزه آموزش عمومی قرآن کریم چند سالی است که اوقاف کار را شروع کرده، اعتبار تخصیص یافته به اوقاف از سوی کمیسیون آموزش نیز برای امسال نیست این مبلغ از سال گذشته باقی مانده بود که امسال اجرایی می‌شود، اعتبار تخصیص یافته نیز رقم قابل توجهی نیست.
حجت‌الاسلام سلطانی اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اداره‌کل اوقاف در کمیسیون آموزش عمومی قرآن، «تربیت حافظان قرآن کریم» است، امسال دوره پنجم این طرح با جامعه هدف 7هزار و 500 نفر اجرا خواهد شد و اگر دوستان در کمیسیون کمک کنند قطعاً نتایج خوبی خواهیم گرفت.
این مقام مسئول تصریح کرد: به منظور پیشبرد اهداف طرح تربیت حافظان قرآن با مؤسسات قرآن طرف قرارداد، اداره زندان‌ها، مساجد، پایگاه‌ها و امامزاده‌ها رایزنی لازم صورت گرفته است، برنامه‌ها با همکاری این نهادها پیش می‌رود.
حجت‌الاسلام سلطانی اضافه کرد: اگر اغراق نکرده باشیم جامعه هدف ما 60 برابر کاری است که مدنظر دوستان است، بخشی از آموزش‌ها در طرح تربیت حافظان در 11 رشته انجام می‌شود و بخشی دیگر هم به اعزام مربی حفظ 5 جزء برای گذراندن دوره مربی‌گیری یک هفته‌ای در قم اختصاص دارد.
وی در ادامه با بیان اینکه مربیان برای تدریس حفظ موضوعی قرآن باید حداقل حافظ سه جزء قرآن باشند، اظهار کرد: در استان بیش از 500 مربی حفظ قرآن با اوقاف همکاری دارند. اغلب حافظان بالای 5 جزء، از دوره تربیت مربی قم استفاده کرده‌اند مگر حافظانی که به دلیل شاغل بودن یا داشتن فرزند از رفتن امتناع کردند که آنها نیز به صورت تجربی کار را ادامه می‌دهند.
معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، بودجه تخصیص یافته برای طرح آموزش عمومی قرآن به اداره‌کل اوقاف را 2 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: آزمون تربیت حافظان در مرحله پنجم، 28 بهمن‌ماه در سراسر استان برگزار می‌شود حداقل 6هزار نفر در آزمون شرکت می‌کنند که ما برای این آزمون بحث پذیرایی از شرکت‌کنندگان، حضور مربی و تصحیح آزمون، اطلاع رسانی، هماهنگی با مکان برگزاری، صدور گواهی‌نامه و تجلیل نفرات برتر حداقل 300 میلیون تومان هزینه می‌کنیم.
مطالب مرتبط
captcha