حضور ۱۲ هزار نفر در طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم
کد خبر: 3564537
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷

حضور ۱۲ هزار نفر در طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: در سال جاری ۱۲ هزار و ۵۶۰ نفر در طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در استان ثبت‌نام کرده و حضور دارند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، تسنیم نوشت: حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی اظهار داشت: در سال جاری 12 هزار و 560 نفر در طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در استان سیستان و بلوچستان ثبت‌نام کرده و حضور دارند.

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان افزود: این افراد در حال حاضر مشغول حفظ و یادگیری روش‌های حفظ قرآن کریم به صورت مجازی هستند و در این راستا بیش از 100 مربی قرآن کریم در استان حضور دارند.

وی گفت: هر ساله در پایان سال آزمون شفاهی و کتبی از داوطلبین حفظ قرآن کریم مشغول در طرح به عمل می‌آید و در صورت اخذ نمره بالای 70 از 100، به داوظلبین مدرک حفظ قرآن کریم براساس محفوظات اعطا می‌شود.

حجت‌الاسلام تدینی افزود: سال گذشته از مجموع 12 هزار نفر ثبت‌نام شده 7 تا 70 ساله در این طرح، بیش از 7000 نفر در آزمون شرکت نموده و به 3400 نفر گواهی حفظ اعطا شد.

مدیرکل اوقاف سیستان و بلوچستان عنوان کرد: امسال نیز با تمهیدات انجام شده برای 10 هزار نفر شرایط میزبانی و برگزاری آزمون مهیا شده و مربیان قرآنی شاغل در طرح قرآن‌آموزان خود را برای آزمون شفاهی و اعلام نمرات قبل از برگزاری آزمون کتبی در 28 بهمن‌ماه آماده می‌کنند.

وی گفت: آزمون در 4 شهر دارای اداره اوقاف سطح استان شامل زاهدان، زابل، ایرانشهر و زهک برگزار می‌شود.
captcha