ایجاد شادابی و نشاط متأثر از سبک زندگی اسلامی در تربیت دانشجویان در نظر گرفته شود
کد خبر: 3565119
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۷

ایجاد شادابی و نشاط متأثر از سبک زندگی اسلامی در تربیت دانشجویان در نظر گرفته شود

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه مومن باید نسبت به سرنوشت دیگران حساس باشد گفت: ایجاد شادابی و نشاط متاثر از سبک زندگی اسلامی در تربیت دانشجویان در نظر گرفته شود و علاوه بر این معلم‌ها به گونه‌ای تربیت شوند که از قدرت تحلیل بالایی برخوردار باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی،  نماینده ولی فقیه در استان کردستان روز شنبه در دیدار با رئیس و معاونان دانشگاه فرهنگیان، ضمن تسلیت شهادت تعدادی از آتش نشانان در حادثه ساختمان پلاسکو، اظهار کرد: حادثه ساختمان پلاسکو و شهادت آتش نشان‌های شجاع و قهرمان، حادثه‌ای بسیار غم انگیز است، جان انسان‌ها بسیار ارزشمند است و کسانی که برای نجات جان‌ها تلاش می‌کنند ارزش بسیار والایی دارند.

وی با اشاره به اینکه مرگ مسیری است که همه ناگزیر به قدم نهادن در آن مسیر هستیم، افزود: حیات موهبتی الهی و فرصتی ارزشمند برای ساختن آخرت است و سعی کنیم همه کارها برای خدا باشد که هر چه برای خدا باشد ماندگار است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در ادامه اعلام کرد: دانشگاه فرهنگیان مجموعه حساسی است که تربیت نسل‌های آتی کشور را بر عهده دارد و آینده کشور در گرو همین تربیت صحیح نسل بعدی کشور است.

وی بیان کرد: در دانشگاه فرهنگیان نگاه مسئولان باید به گونه‌ای باشد که از فرصتی که برای تربیت معلمانی که تربیت نسل آینده بر دوش آنها خواهد بود حداکثر استفاده را ببرند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی، تربیت دانش آموزان را بسیار ارزشمند ذکر و عنوان کرد: یکی از ملاک‌های تربیت معلمان در دانشگاه فرهنگیان تربیت نیروهایی ارزشمند باشد که مومنین از خیر آنها برخوردار باشند.

وی به ویژگی‌های ارزشمند تربیت اسلامی اشاره کرد و افزود: دانشگاه فرهنگیان دانشگاهی است که افرادی را که انسان ساز هستند تربیت می‌کند و رسالت این دانشگاه رسالتی بسیار ارزشمند است که با همه دانشگاه‌های دیگر فرق می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان به نقش مهم و تاثیرگذار فرهنگیان در ابعاد مختلف اشاره کرد و گفت: فرهنگیان قشری توانمند و پر تلاش هستند که در مسائل مختلف حاضر و در سیاست و دیانت نقشی ارزنده و تاثیرگذار دارند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی ظرفیت عظیم نیروی جوان را یک فرصت برای کشور دانست و اعلام کرد: تربیت معلمین در دانشگاه فرهنگیان تاثیری مستقیم بر سرنوشت کشور دارد و سعی شود نیروهایی ارزشمند، فهمیده و پرتلاش که حق کسی را ضایع نکند تربیت شود.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان از اخلاق معلمان الگوبرداری می‌کنند، بیان کرد: معلمان باید اخلاقی جامع داشته باشند و نوع پوشش و گفتار آنها نشان دهنده شان و شخصیت یک معلم باشد زیرا دانش آموزان به طور مستقیم از اخلاق و رفتار معلمین الگوبرداری می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه تربیت معلمانی هدفمند و پرانگیزه اولویت اصلی دانشگاه فرهنگیان است، افزود: کاربردی تربیت کردن دانشجویان مهم است، دانشگاه فرهنگیان برای رسیدن به این هدف علاوه بر دروس دانشگاهی کارگاه‌های مختلف با موضوعات متفاوت برای دانشجویان برگزار کند تا معلمانی بین رشته‌ای تربیت شوند.

وی با اشاره به اینکه مؤمن باید نسبت به سرنوشت دیگران حساس باشد، یادآور شد: ایجاد شادابی و نشاط متاثر از سبک زندگی اسلامی در تربیت دانشجویان در نظر گرفته شود و علاوه بر این معلم‌ها به گونه‌ای تربیت شوند که از قدرت تحلیل بالایی برخوردار باشند.

captcha