عدم مشاهده آثار نماز در انسان با عدم شناخت حقیقی خداوند مرتبط است
کد خبر: 3566400
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰

عدم مشاهده آثار نماز در انسان با عدم شناخت حقیقی خداوند مرتبط است

گروه اجتماعی: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان با بیان اینکه علت آنکه بازخورد آثار نماز در وجود انسان کمتر مشاهده می‌شود، عدم شناخت حقیقی از خداوند است، گفت: در آیات قرآن کریم خداوند از رگ گردن نزدیک‌تر به انسان معرفی شده است و مشکل اساسی جامعه در عدم خداشناسی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، اجلاس استانی نماز امروز 5 بهمن‌ماه در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان با حضور مسئولان استانی و مدیران کل، برخی از مسئولان ستاد اقامه نماز کشور، برگزار شد.

جمال عالمی‌نیسی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان با نثار درود به روح پاک شهدای مدافع حرم و شهیدان آتش‌نشان گفت: برای برقراری ارتباط چندین مؤلفه وجود دارد؛ در این فریضه نماز ارسال کننده پیام انسان، گیرنده پیام خداوند، کانال ارتباطی نماز و بازخورد آن آثار نماز است که در انسان ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه علت اینکه بازخورد آثار نماز در وجود انسان کمتر مشاهده می‌شود، عدم شناخت حقیقی از خداوند است، گفت: در آیات قرآن کریم خداوند از رگ گردن نزدیک‌تر به انسان معرفی شده است و مشکل اساسی جامعه در عدم خداشناسی است. چراکه آدمی با خدای واقعی ارتباط ندارد. زمانی که در نماز آیه «ایاک نعبد» را می‌خوانیم آیا در ما قدرت‌پرستی، مال‌پرستی و شهوت‌پرستی وجود ندارد؟

عالمی‌نیسی با بیان اینکه نماز نقطه وصل انسان به ذات باریتعالی است، گفت: اگر بر اساس شرایط حقیقی نماز که قلب پاک و خلوص نیت از جمله آن است پیش رویم همه طبعات آن را در جامعه و وجود خود می‌بینیم.

در پایان این مراسم از عوامل در ادارات و نهادها که در امر فریضه نماز تاثیرگذار بودند، تجلیل شد.

captcha