راه‌اندازی دومین شهربازی معارفی کشور
کد خبر: 3568875
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱

راه‌اندازی دومین شهربازی معارفی کشور

کانون خبرنگاران نبأ: مسئول جبهه فرهنگی و مردمی انقلاب اسلامی استان بوشهر یادآور شد: اجرای بزرگ نمایش فصل شیدایی و راه‌اندازی دومین شهربازی معارفی کشور در جبهه از اقدام ویژه این جبهه در مرکز استان بوده است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، تشکل‌های قرآنی جبهه فرهنگی و مردمی انقلاب اسلامی شعبه استان بوشهر در آغازین روز از سی و هشتمین فجر انقلاب اسلامی با آیت‌الله صفایی بوشهری در محل سالن جلسات دفتر امام جمعه بوشهر دیدار کردند.
حجت‌الاسلام والمسلمین علی زاهددوست، امام‌جمعه دلوار و مسئول جبهه فرهنگی و مردمی انقلاب اسلامی استان بوشهر در ابتدای این دیدار اظهار کرد: کارگروه جامعه ملی، فرهنگی و قرآنی امام عصر(عج) خاتم الاوصیاء جهت شناسایی ظرفیت‌های مردمی و جذب استعدادهای قرآنی در شهرستان‌های بوشهر، دشتستان و دشتی تشکیل شده است.
وی تشکیل ظرفیت جامعه ملی، فرهنگی و قرآنی امام عصر(عج) در شهرستان‌ها، برگزاری طرح تربیت مربی حفظ قرآن کریم، برگزاری دوره تربیت مربی نهج‌البلاغه در قم، برپایی محافل قرآنی در منازل و مساجد محلات از دیگر اهداف برنامه‌ای این جبهه عنوان کرد.
حجت‌الاسلام زاهد دوست با اشاره به اینکه جبهه فرهنگی و مردمی انقلاب اسلامی در مقابل جبهه سیاسی و ضد فرهنگی غرب تشکیل شده است، افزود: این جبهه فرهنگی و مردمی انقلاب اسلامی با برگزاری دوره‌های آموزشی و تربیت مربی به دنبال سازماندهی و جبهه‌سازی نیروهای انقلابی بر اساس نگاه‌های مقام معظم رهبری با محور سیاست‌گذاری، انگیزه سالم و برنامه‌های معرفتی است.

راه‌اندازی دومین شهربازی معارفی کشور
مسئول جبهه فرهنگی و مردمی انقلاب اسلامی استان بوشهر یادآور شد: اجرای بزرگ نمایش فصل شیدایی و راه‌اندازی دومین شهربازی معارفی کشور در جبهه از اقدام ویژه این جبهه در مرکز استان بوده است.
آیت‌الله صفایی بوشهری نیز در این آئین ضمن تبریک دهه فجر، یاد و خاطر شهدا و امام خمینی (ره) را گرامی داشت و اظهار کرد: تهاجم نرم یکی از انواع تهاجمات بسیار خطرناک به نظام است و تهاجم سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و علم و فناوری از اقسام تهاجم نرم هستند، که به اندازه تهاجم نرم فرهنگی، مخرب نیستند.
نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر در ادامه افزود: اگر فرهنگ دستخوش تهاجمات نرم شد، تمامی معادلات اقتصادی و سیاسی نیز عوض می‌شود و دشمن در ارزیابی خود، به دنبال اسیر کردن و مدیریت کردن فرهنگ‌ها جهت مدیریت کلان نظام‌ها در مسیر تخریب آن نظام قرار دارند.
وی بیان کرد: انسان‌ها ساختار وجود حقیقی‌شان به نوع فرهنگ آنها وابسته است و اخلاق انسان، منبعث از فرهنگ آن است.
امام‌جمعه بوشهر گفت: جبهه فرهنگی و مردمی انقلاب اسلامی جهت ایستادگی در مقابل جبهه تهاجم فرهنگی استکبار در خط مقدم آفند و پدافند دفاع می‌کند تا بتواند فرهنگ اسلامی را به جهان معرفی کند.
آیت‌الله صفایی بوشهری تصریح کرد: ما در سطح ملی و استانی، نهادهای فرهنگی بسیاری داریم که از اعتبارات مالی خاصی بهره‌مند هستند، ولی آن چیزی که است، کار فرهنگی خوبی در این نهادها صورت نمی‌گیرد.
رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه استان بوشهر اضافه کرد: با مدیریت رهبری و نیروهای انقلابی و حضور اقیانوسی مردم و مشارکت نهادهای فرهنگی؛ تاکنون دشمنان نتوانسته‌اند تهاجم کنند و به اهداف خود دست پیدا کنند، البته آسیب زده‌اند.
امام‌جمعه بوشهر با بیان اینکه کار فرهنگی کار علمی، جهادی و دانش بنیان مترتب بر دانش است، تأکید کرد: نیروهای انقلابی باید با فرهنگ اصیل اسلامی، شناخت آسیب‌ها و ضعف‌های پیرامونی با نقشه راه به‌ صورتی جهادی و دانش‌بنیان عمل کنیم و این در صدر نظام ما قرار دارد.
نویسنده کتاب «ولایتمداری تنها حجت سیاسی الهی» با بیان اینکه دشمن شناسی یکی از مؤلفه‌های مقابله با تهاجمات فرهنگی است، اظهار کرد: تصحیح کار فرهنگی و ارتقاء سطح کار فرهنگی کار بسیار سخت و زمان بر است و از آن طرف تخریب فرهنگی آسان است و لذا با وجود این همه دستگاه‌های فرهنگی تاکنون مشکلات جامعه مرتفع نشده است و نتوانسته‌اند با برنامه‌های که داشته‌اند جامعه را اغنا کنند.
آیت‌الله صفایی بوشهری یادآور شد: استان بوشهر بر اساس مبانی مقام معظم رهبری و دانش در نقطه مسیر حرکت به سمت پیشرفت قرار دارد و یکی از کارهای بزرگی که جبهه فرهنگی و مردمی انقلاب اسلامی می‌تواند انجام بدهد، امر به معروف فرهنگی با نگاه معروف و مثبت انقلاب اسلامی است.

طراحی و تولید نماهنگ صحیفه سجادیه
استاد درس خارج حوزه علمیه امام خمینی (ره) بوشهر از طراحی و تولید نماهنگ صحیفه سجادیه در استان بوشهر برای نخستین بار در کشور خبر داد و گفت: استان بوشهر در بحث صحیفه سجادیه و قرآن به عنوان استان مرجع است و در این راستا نگاه همه استان‌ها به بوشهر است و جلسات تفسیر صحیفه سجادیه به یاری پروردگار سبحان در هفته ۲ بار در بوشهر برگزار می‌شود و نیاز است جامعه و منابع انسانی استان بوشهر را با برنامه به سمت دین هدایت کنیم.

قرآن میزان کلام اهل‌بیت(ع) است
نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر گفت: قرآن میزان کلام اهل‌بیت(ع) است و کسانی که از قرآن دور باشند از خداوند ستار نیز دور خواهند شد، باید جامعه جوان را جذب قرآن کنیم و سبک زندگی قرآنی را با فعالیت‌های قرآنی در نسل‌های جدید جامعه و بنیان خانواده‌ها ترویج داده شود و در این زمینه تلاش کنیم که فرهنگ قرآنی تبدیل به فرهنگ عمومی مردم شود.

کیوان عمادی
captcha