ملت و مسئولان ایران ارزشی برای حرف‌های بی‌ادبانه دولتمردان آمريكايي قائل نیستند
کد خبر: 3570380
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵
جهانگیری:

ملت و مسئولان ایران ارزشی برای حرف‌های بی‌ادبانه دولتمردان آمريكايي قائل نیستند

گروه سیاسی: معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه سخنان اخير دولت آمريكا كه به تصور خودشان حرف‌هاي جديد و هشدارگونه مي‌زنند، حرف‌هايي بي‌ارزشی است، گفت: ملت و مسئولان ایران ارزشی برای حرف‌های بی‌ادبانه دولتمردان آمريكايي قائل نیستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، اسحاق جهانگيري، معاون اول رئیس‌جمهور، پيش از ظهر امروز، شنبه 16 بهمن، در آيين افتتاح سامانه يكپارچه معاينه فني ايران (سيمفا) كه در وزارت كشور انجام شد با تبريك ايام پيروزي انقلاب اسلامي، گفت: انقلاب اسلامي ايران انقلابي كم‌نظير و متكي به آحاد ملت و رهبري پيامبر‌گونه و خردمندانه امام راحل بود و با حضور همه اقشار بدون توسل به روش‌هاي خشونت‌آميز و صرفاً با اتكا به آرمان‌هاي بزرگ ملت حاصل شد.

معاون اول رئيس‌جمهور افزود: انقلاب اسلامي در مقطعي به پيروزي رسيد كه تبليغات دنيا در آن زمان اين بود كه ديگر حركت‌هاي متكي به دين جايگاهي در دنيا ندارد و در اين مقطع انقلاب اسلامي متكي بر دين مبين اسلام به پيروزي رسيد و ملت ايران توانست در برابر رژيم شاهنشاهي كه به تعبير خودشان ژاندارم منطقه بود و از حمايت آمريكا بهره مي‌برد با استفاده از روش‌هاي مسالمت‌آميز انقلاب اسلامي را به پيروزي برساند.

وي ادامه داد: امروز پس از گذشت ۳۸ سال از انقلاب اسلامي، چيزي جز زيبايي و سربلندي ملت ايران به چشم نمي‌خورد و سخنان اخير دولت آمريكا كه به تصور خودشان حرف‌هاي جديد و هشدار‌گونه مي‌زنند، حرف‌هايي بي‌ارزش است چرا كه ملت ايران در ۳۸ سال گذشته، جنگي ۸ ساله را تحمل كرده كه همه قدرت‌ها و امكانات آنها در طرف مقابل ايران بودند و تجهيزات و تسليحات پيشرفته در اختيار ارتش عراق بود و اين جنگ در شرايطي انجام شد كه ايران تازه دوران انقلاب را پشت سر گذاشته بود اما ملت ايران با همه اين مشكلات توانست سربلند و سرافراز از اين مقطع عبور كند و پس از آن نيز تهديدها و تحريم‌هاي دشمنان همواره پابرجا بوده است ولي ملت ايران هيچگاه تسليم نشده است.

جهانگيري با اشاره به دستاوردهاي حاصل شده در دوران پس از انقلاب اسلامي تصريح كرد: البته همچنان فاصله زيادي با آرمان‌هاي انقلاب اسلامي داريم و اگر موانع، مشكلات و تحريم‌ها نبود، معيشت مردم و اشتغال جوانان امروز از وضعيت بهتري برخوردار مي‌بود.

معاون اول رئيس جمهور ادامه داد: با وجود همه مشكلات كارهاي بزرگي انجام شده و امروز حدود ۵ ميليون دانشجو در كشور مشغول تحصيل هستند و ايران از نظر تعداد فارغ‌التحصيلان رشته‌هاي مهندسي در جايگاه سوم يا چهارم جهان قرار دارد و امروز اين تعداد فارغ‌التحصيلان دانشگاهي بزرگترين فرصت و سرمايه در خدمت ملت ايران هستند تا كشور مسير توسعه را طي كند.

وي با بيان اينكه ايران در دوران تحريم به نقطه‌اي رسيد كه در بخش فناوري نانو كه مهمترين فناوري روز دنيا است، در جايگاه ششم جهان قرار دارد، افزود: اخيراً بانك جهاني اعلام كرده است كه ايران هجدهمين قدرت اقتصادي دنيا است و در گزارش ديگري ايران از نظر توليد علم و فناوري در رتبه شانزدهم قرار دارد و از نظر قدرت نظامي و دفاعي نيز ايران هفتمين كشور دنيا است.

جهانگيري در ادامه با بيان اينكه كشورهاي غربي هم نتايج تهديد ملت ايران و هم نتايج تعامل با اين ملت را تجربه كرده‌اند، گفت: اگر با ملت ايران با زبان تعامل و تكريم گفت‌وگو كنند، مي‌توانند پاي ميز مذاكره بنشينند و به نتايج خوبي دست پيدا كنند كه به تعبير رييس جمهور همه طرف‌ها در آن سود ببرند.

معاون اول رئيس جمهور افزود: ولي زماني كه زبان آنها عوض مي‌شود و با تهديد سخن مي‌گويند مطمئن باشند كه براي آنها هيچ دستاورد و حاصلي نخواهد داشت. ملت ايران لنگرگاه ثبات منطقه است و ايران نه تنها مشكل منطقه نيست بلكه راه حل منطقه است و به حل مشكلات كمك مي‌كند.

وي خاطرنشان كرد: اگر مشورت‌ها و كمك‌هاي ايران نبود داعش امروز در عراق و سوريه حاكم بود و معلوم نبود ساير كشورهاي عربي كه خود داعش را بوجود آوردند امروز چه وضعيتي داشتند.

جهانگيري با اشاره به اتهامات كشورهاي غربي عليه ملت ايران مبني بر اينكه ايران حامي تروريسم است، اظهار کرد: اين اتهامات آنقدر قديمي و نخ‌نما شده كه گوينده آن نيز بايد خجالت بكشد زيرا كشوري كه عملاً در صحنه نبرد و مقابله با تروريست‌ها بوده در حقيقت ايران است وگرنه ائتلاف‌هاي آنها عليه گروه‌هاي تروريستي، خسارت چنداني به تروريست‌ها وارد نكرده است.

معاون اول رئيس‌جمهور افزود: دشمنان ملت ايران در حقيقت مي‌خواهند با تهديد ايران، سرمايه‌گذاران و فعالان اقتصادي كه قصد سرمايه‌گذاري در ايران دارند را بترسانند و از اين طريق روند كار و توسعه در ايران را با كندي مواجه كنند، وگرنه ملت و مسئولين ايران ارزشي براي حرف‌هاي بي‌ادبانه دولتمردان آمريكايي قائل نيستند.

وي اضافه كرد: آنها خودشان متوجه شده‌اند كه ايران برنامه‌هاي وسيعي براي توسعه اقتصادي در پيش دارد و دنيا بايد بداند كه يكي از كانون‌هاي توسعه كه مي‌تواند چرخ توسعه دنيا را به حركت وادار كند، ايران است.

دكتر جهانگيري با بيان اينكه كشور چين زماني اين نقش را در دنيا ايفا مي كرد و كانون توسعه دنيا بود، گفت: البته ايران به بزرگي فرصت چين نيست اما وقتي فقط وزارت نفت ايران طرح‌هايي به ارزش ۲۲۰ ميليارد دلار در بخش‌هاي نفت، گاز و پتروشيمي آماده كرده، نشان دهنده اهميت و فرصت كم‌نظير سرمايه‌گذاري در ايران است. علاوه بر اين طرح‌هاي بزرگ و متعدد ديگري نيز در ساير بخش‌ها نظير حمل و نقل، خريد هواپيما، خريد لوكوموتيو و صنايع مختلف آماده سرمايه‌گذاري است. كشورهاي دنيا كه امروز نيازمند كانون توسعه هستند و به دنبال سرمايه‌گذاري در طرح‌هاي مختلف اقتصادي‌اند مي‌توانند براي سرمايه‌گذاري در ايران به عنوان يكي از مهمترين كانون‌هاي توسعه برنامه‌ريزي كنند.
captcha