اجرای برنامه‌های متنوع به مناسبت دهه فجر در مدارس البرز
کد خبر: 3570978
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴

اجرای برنامه‌های متنوع به مناسبت دهه فجر در مدارس البرز

گروه فرهنگی: معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر بیش از 300 برنامه متمرکز در مدارس این استان در حال اجرا است.

مسعود مهرانی‌نیا، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز با اشاره به روند اجرای برنامه‌های آموزش و پرورش البرز در دهه مبارک فجر اظهارکرد: در نخستین روز از دهه مبارک فجر زنگ گلبانگ انقلاب در یکی از مدارس استان به‌ صدا درآمد و زنگ انقلاب به طور همزمان در همه مدارس طنین انداز شد.
وی به برگزاری نمایشگاه‌های پوستر و عکس در مدارس اشاره کرد و افزود: در ایام الله دهه فجر دستاوردهای انقلاب با استفاده از خلاقیت و ابتکارات دانش‌آموزان در غالب نمایشگاه‌های عکس و پوستر در مدارس به ‌نمایش گذاشته می‌شود.
این مسئول بیان کرد: همچنین نرم‌افزار گنجینه فجر که از انواع فیلم و پوسترهای نمایشگاهی و بروشور و سرودهای صوتی و تصویری انقلابی طراحی شده و به ‌منظور بهره‌برداری به مدارس استان ارسال شده که به‌عرصه نمایش در خواهد آمد.
مهرانی‌نیا با اشاره به برگزاری مسابقات فرهنگی و آموزشی و کتابخوانی آموزش و پرورش این استان، ادامه داد: همزمان با آغاز دهه مبارک فجر مسابقاتی در تمام مدارس استان از قبیل زنگ انشا انقلاب با هدف بارور‌سازی استعدادهای دانش‌آموزان در این زمینه و مسابقه خاطره‌گویی با روند روایت خاطرات انقلابی والدین دانش‌آموزان توسط خود دانش‌آموز ارائه می‌شود.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: همچنین ارائه وصیت‌نامه امام راحل در سه بخش به دانش‌آموزان جهت برگزاری آزمون از محتوای وصیت‌نامه و مسابقات طراحی و نقاشی با مضمون انقلاب برگزار خواهد شد.
وی در پایان به برنامه‌های ویژه روز22 بهمن اشاره کرد و ابرازکرد: علاوه براجرای گروه سرود دانش‌آموزی فجر آفرینان در روز 22 بهمن گروهی دیگر از دانش‌آموزان نیز با فرم و شکل خاصی به ‌منظور زنده نگه‌داشتن خاطره سرودهای اوایل انقلاب به هنرنمایی می‌پردازند.

captcha