احتمال تکرار سرنوشت اعتبارات قرآنی 94 برای سال جاری/ رابطان فراکسیون قرآن تاکنون کاری نکرده‌اند
کد خبر: 3572102
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹
طباطبایی‌نژاد عنوان کرد:

احتمال تکرار سرنوشت اعتبارات قرآنی 94 برای سال جاری/ رابطان فراکسیون قرآن تاکنون کاری نکرده‌اند

گروه سیاسی: ناظر مجلس در شورای توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به پیگیری‌های این شورا برای تخصیص اعتبارات قرآنی سال 95 گفت: با توجه به مشکلاتی که وجود دارد به نظر می‌رسد امسال هم می‌خواهند اعتبارات قرآنی را پرداخت نکنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدصادق طباطبایی‌نژاد، رابط استانی فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی در استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در مورد اقدامات خود برای ارتباط با فعالان قرآنی و رصد فعالیت‌های این حوزه در استان گفت: متأسفانه در استان اقدامی نکردیم.
وی افزود: بعد از اینکه ناظران و رابطان استانی از سوی فراکسیون قرآن و عترت مطرح شد نماینده استان‌ها نتوانستند ارتباطی بگیرند و جدیت لازم را تا کنون نداشته‌اند به همین دلیل تصور نمی‌کنم اقدامی شده باشد؛ البته اعلام اسامی رابطان از سوی فراکسیون مصادف با بررسی لایحه برنامه ششم توسعه شد و بعد هم که به ایام دهه فجر رسیدیم و پس از این نیز لایحه بودجه را بررسی خواهیم کرد بنابراین هنوز فرصتی نشده که رابطان استانی با فعالان و مسئولان قرآنی استان جلساتی داشته باشند و بنده هم مثل باقی نماینده‌ها موفق به برگزاری جلسه‌ای نشدم.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس به عضویت خود در شورای توسعه فرهنگ قرآنی اشاره کرد و گفت: البته بنده به عنوان یکی از نمایندگان مجلس در شورای توسعه فرهنگ قرآنی عضویت دارم و در جلسات این شورا شرکت کرده‌ام و در رابطه با فعالیت‌های قرآنی پیگیر اعتبارات این حوزه هستم.
طباطبایی‌نژاد گفت: با آقای اکرمی، معاون نظارت مالی و خزانه‌داری کل کشور جلساتی داشتیم اما حداقل وجه را هم تخصیص ندادند برای همین اعتباری نیست که بخواهیم در زمینه فعالیت‌های قرآنی شورا و استان‌ها اقدامی کنیم.
رابط استانی فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس با بیان اینکه پیگیری‌ها برای دریافت اعتبارات قرآنی 94 و 95 بی‌نتیجه مانده است، گفت: سال پیش هیچ تخصیصی از ردیف اعتبارات قرآنی محقق نشد و امسال هم به نظر می‌رسد که می‌خواهند ندهند.
وی در مورد ایراد خزانه‌داری مبنی بر عدم اعلام شماره حساب برای واریز اعتبارات قرآنی گفت: خودشان گفتند یکی را معرفی می‌کنیم اما با توجه به صحبت‌هایی که کرده‌ایم بهانه‌های مختلف آوردند و احساس می‌کنم که می‌خواهند از تخصیص اعتبارات امسال هم شانه خالی کنند.
طباطبایی‌نژاد در مورد علت واریزنشدن اعتبارات قرآنی گفت: اعلام می‌کنند که نداریم و حتی معوقاتی برای پرداخت حقوق کارکنان باقی مانده که برای آن مشکلاتی داریم؛ به زبان می‌آورند که می‌خواهیم بدهیم اما فکر کنم عملاً نمی‌خواهند بدهند.
منتخب مردم  اردستان در مجلس در بخش پایانی این گفت‌وگو به ظرفیت‌های استان اصفهان در عرصه قرآنی اشاره کرد و افزود: استان اصفهان یکی از استان‌های حاصل‌خیز به تمام معنا در حوزه‌های اقتصادی، هنری، قرآنی، ایمانی و انقلابی است البته با محرومیت و مظلومیت واقع شده اما در زمینه قرآنی جزو استان‌های فعال بوده و الگوهایی در این زمینه ارائه کرده است.
طباطبایی‌نژاد اظهار کرد: در شهرستان اردستان چندین مجمع قرآنی تشکیل شده که کارهای قرآنی در سطوح و رده‌های سنی مختلف انجام می‌دهد و در آموزش قرآن رویکرد خوبی دارد و احساس می‌کنم در رابطه با حفظ قرآن و قرائت قرآن اقدامات بیشتر شده است اما عدم پرداخت بودجه باعث شده کارها عقب بیفتد.
وی با تأکید بر ضرورت انتقال مشکلات استان‌ها به فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس گفت: رفع مشکلات نیاز به اختصاص اعتبارات دارد و امیدواریم در آینده این مشکلات برطرف شود.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۱/۲۳ - ۱۳:۱۰
0
1
خدا پدرش رو بیامرزه بالاخره یکی تأیید کرد که برنامه جدی برای دریافت پول قرآنی در سال 95 وجود نداره
captcha