چگونگی یافتن فرصت‌ها و ایده‌های فرهنگی قرآنی
کد خبر: 3574640
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۴
برادران تشریح کرد:

چگونگی یافتن فرصت‌ها و ایده‌های فرهنگی قرآنی

گروه جامعه: معاون فناوری مرکز رشد فناوری‌ها و هنر قرآنی اولین اصول و راه‌های یافتن ایده‌های جدید قرآنی را تشریح و عنوان کرد: هر کسی زودتر بتواند ایده‌های جدید مذهبی را به عرصه عمل برساند، موفق‌تر خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) محمدصادق برادران، معاون فناوری مرکز رشد فناوری‌ها و هنر قرآنی، امروز سه‌شنبه 26 بهمن ماه، در نشست آموزشی «کارآفرینی فرهنگی ـ مذهبی» که در مرکز رشد و شکوفایی فناوری‌ها و هنر قرآنی برگزار شد، به تشریح فرصت‌یابی و ایده‌‌پردازی برای نوآوری فرهنگی قرآنی پرداخت و عنوان کرد: یکی از روش‌های فرصت‌یابی پیدا کردن و شناخت نیازهای داخلی(مردم کشور خودمان) است.

وی بررسی اقتصاد جهان اسلام را از دیگر روش‌های این مسئله برشمرد و ادامه داد: مشاهده و بررسی فناوری‌های نوین در حوزه صنایع خلاق فرهنگی و صنایع نرم، آینده‌پژوهی فناوری‌های نوین تا بر اساس آنها ایده‌های دینی و قرآنی طراحی و به محض ورود فناوری‌های نوین از آنها برای مسائل دینی و قرآنی استفاده شود، استفاده از تکنیک‌های عمومی خلاقیت و الگوبرداری از نوآوری‌های دیگران و بومی و محلی کردن این خلاقیت‌ها از روش‌هایی است که با بهره‌گیری از هر کدام می‌توان به ایده‌ها و الگوهای نوین دست یافت.

برادران در تشریح مطالب عنوان شده، گفت: شناخت مشکلات مردم، سازمان‌ها، نهادها و ... در داخل کشور می‌تواند ایده‌های خوبی برای تولید محصولاتی برای رفع مشکلات به ذهن ایده‌پردازان برساند اما باید در نظر داشت که کسانی که نیاز محور ایده‌پردازی می‌کنند عموماً نقش تخصص را در تولید محصول کم‌تر در نظر می‌گیرند که باید مراقب این مسئله بود و در تولید هر محصولی از متخصص آن بهره‌ برد.

وی ادامه داد: بررسی اقتصاد جهان اسلام و نیازهای مسلمانان مسائل و ایده‌های خوبی می‌تواند در بر داشته باشد. غذای حلال، پوشاک حلال، تولیدات رسانه‌ای حلال، گردشگری، حوزه مالی و اقتصاد اسلامی و ... همه مسائلی هستند که همه جهان اسلام نسبت به آنها نیازمندند.

برادران افزود: هر کسی زودتر بتواند با کمک فناوری‌های نوین ایده‌های جدید مذهبی را به عرصه عمل برساند در جهان امروز موفق‌تر خواهد بود.

به گزارش ایکنا، در ادامه این نشست تعدادی از فناوری‌های نوین و محصولات نوآورانه جدید در جهان معرفی و نحوه ایده‌پردازی و الگوبرداری از آنها برای کشورمان تحلیل شد.

captcha