مسئولی که دغدغه مردم دارد، بوی اسلام می‌دهد
کد خبر: 3574664
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۰

مسئولی که دغدغه مردم دارد، بوی اسلام می‌دهد

گروه فرهنگی: امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مسئولان مملکت اسلامی حق ریاست بازی ندارند، بلکه باید برای دیگر اقشار جامعه، الگوی بندگی باشند، گفت: آن مسئولی که متواضعانه و خالصانه دغدغه مردم را دارد، بوی اسلام می‌دهد اما اگر به فکر توده مردم نباشد، از اسلام فاصله گرفته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، آیت‌الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران شب گذشته، 26 بهمن در سیزدهمین یادواره 58 شهید محله مسجد ابوذر زاهدان، گفت: هدف از آفرینش عالم هستی، رسیدن به کمال است و جهاد در راه خدا و شهادت  مسیری برای رسیدن به این هدف متعالی است.
امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم، جهاد را به‌عنوان بهترین تجارت معرفی می‌کند، چون مجاهد با خدا معامله می‌کند و در نتیجه تجارتش سراسر سود و منفعت است.
وی ادامه داد: خداوند دو نوع بهشت دارد؛ یکی برای کسانی که «يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ وَ يُقيمُونَ الصَّلاةَ وَ مِمَّا رَزَقْناهُمْ یُنفقون»، به خدا و عالم غیب ایمان دارند و انفاق می‌کنند، کسانی که اهل عبادت و عمل خیر هستند؛ دیگری بهشت خاصی که مرتبه آن بالاتر است و نصیب کسانی همچون مجاهدان می‌شود.
آیت‌الله صدیقی بیان کرد: کسانی که جانشان را فدای دینشان می‌کنند؛ کسانی که راه تجارت را خوب می‌دانند و جز با خدا معامله نمی‌کنند، این‌ها از بهشت خاص الهی متنعم می‌شوند.
مؤسس و تولیت حوزه علمیه امام خمینی(ره) عنوان کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید اگر مؤمن باشید، من خریدار شما خواهم بود و شما را برای خودم انتخاب می‌کنم؛ خداوند عاشق شهداست.
وی در ادامه با بیان اینکه انقلاب اسلامی با خون هزاران شهید به‌دست آمده است، افزود: باید قدر این انقلاب را دانست؛ باید قدردان نعمت ولایت فقیه و این امنیت، عزت و اقتداری که خدا به ما داده است، باشیم.
امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: مسئولان مملکت اسلامی حق ریاست‌بازی ندارند، بلکه باید برای دیگر اقشار جامعه، الگوی بندگی باشند؛ آن مسئولی که متواضعانه و خالصانه دغدغه مردم را دارد، بوی اسلام می‌دهد اما اگر به فکر توده مردم نباشد، از اسلام فاصله گرفته است.
captcha