نبود مسئولان بزرگترین نقطه ضعف آزمون حافظان قرآن خمین بود
کد خبر: 3576192
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳

نبود مسئولان بزرگترین نقطه ضعف آزمون حافظان قرآن خمین بود

گروه فعالیت‌های قرآنی: حافظ کل و مربی قرآن کریم با اشاره به برگزاری آزمون حفظ در خمین گفت: بزرگترین نقطه ضعف این آزمون عدم حضور مسئولان شهرستان بود، وقتی جمعیت عظیم قرآنی در مکانی به رقابت می‌پردازند چگونه هیچ مسئولی حاضر نمی‌شود حتی برای زمان کوتاه بین این جمعیت حاضر شود؟ این نشان‌دهنده میزان اهمیت آن‌ها به رویدادهای قرآنی است.

حجت‌الاسلام سید اسماعیل میرصادقی، حافظ کل و مربی قرآن کریم شهرستان خمین، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، با اشاره به برگزاری آزمون حافظان قرآن کریم در راستای تربیت 10 میلیون حافظ گفت: برگزاری مسابقات حفظ با چنین گستردگی نشانه‌ای از توجه و اهمیت متولیان به امر حفظ قرآن دارد.
وی افزود: مسابقات حفظ قرآن دلگرمی و ترغیب حفاظ را به همراه دارد و احساس می‌کنند مسئولان زحمات آنها را رصد می‌کنند، تربیت حافظان و قاریان در سطح بالا نیاز به برگزاری آزمون‌های بیشتر و باشکوه‌تری با هدف محک قرآن‌آموزان دارد، اقدام اوقاف در برگزاری آزمون حفظ قرآن قابل تقدیر است، زیرا بعد از واگذاری مسابقات قرآن زیر 18 سال به آموزش‌وپرورش، این قشر از قرآن‌آموزان چندین ماه بود که در هیچ مسابقه و رویداد قرآنی شرکت نکرده و روز برگزاری آزمون بسیار هیجان زده بودند.
این حافظ کل قرآن با تأکید بر اینکه یکی از بهترین راه‌های انس با قرآن حفظ است، ادامه داد: سخنان رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ، تیببن کننده جایگاه آزمون تربیت حفاظ قرآن است برای تحقق این امر نیاز به حرکت جهادی داریم، انس با قرآن ضرورتاً، حاکمیت فرهنگ قرآنی و  ارتقای ظاهر و باطن دنیوی و اخروی را به همراه دارد.
میرصادقی با اشاره به نقاط ضعف آزمون حافظان قرآن در خمین تأکید کرد: بزرگترین نقطه ضعف این آزمون عدم حضور مسئولان شهرستان بود، وقتی جمعیت عظیم قرآنی که اکثر آنها نوجوانان و جوانان هستند در مکانی جمع می‌شوند و به رقابت می‌پردازند چگونه هیچ مسئولی حاضر نمی‌شود حتی برای زمان کوتاه در بین این جمعیت حاضر شود؟
وی تصریح کرد: حتی برخی مسئولان از برگزاری این مسابقات خبر ندارند و این موضوع نشان دهنده میزان اهمیت آنها به قرآن و رویدادهای قرآنی است، بازدید از این آزمون به عنوان بزرگترین رویداد حفظ قرآن نشان دهنده اتحاد و همدلی مسئولان است طبق فرموده قرآن امداد الهی با اتحاد و یک صدایی حاصل می‌شود.
این مربی حفظ قرآن خاطرنشان کرد: اگر با همکاری نهادهای مختلف موفق شویم حفاظ باکیفیت و آشنا به مفاهیم قرآنی تربیت کنیم مطمئناً تاثیر مثبت در اطرافیان را شاهد خواهیم بود، شایسته است جامعه قرآنی یک دل باشند، هر جا قدمی برای قرآن برداشتیم خیر و برکتش را هم دیدیم.
میرصادقی تأکید کرد: برای مؤسسات قرآن باید بیش از این هزینه شود تا بتوانند بهترین حافظان قرآن و عاشقان واقعی امام زمان(عج) را تربیت کنند، برای فردی که وظیفه سنگین آموزش و تربیت حافظ و قاری قرآن را بر دوش می‌کشد باید تسهیلات قائل شد تأمین مادی حافظان قرآن یک مؤسسه نه تنها هیچ ضرری به برخی مسئولان که هزینه‌های اضافی را به دولت تحمیل می‌کنند ندارد که مایه خیر و برکت هم می‌شود.
captcha