سیره حضرت زهرا(س) نمونه عالی روابط درون خانواده است
کد خبر: 3576213
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶
قربان‌پور:

سیره حضرت زهرا(س) نمونه عالی روابط درون خانواده است

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: رفتار حضرت زهرا(س) با حضرت علی(ع) به‌ویژه در مباحث اقتصادی نمونه عالی همسرداری و روابط درون خانواده است، در کنار قناعت و توقع مالی به اندازه توان همسر، عالی‌ترین مرتبه حقوق خانوادگی و بندگی خداوند را دارا بودند.

حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت زهرا(س) گفت: شخصیت وارسته ایشان از جهات گوناگونی می‌تواند مورد توجه و بحث قرار گیرد.
وی تصریح کرد: اوج مبانی اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی را می‌توان در سیره حضرت زهرا(س) مشاهده کرد، جایگاه ارزشی و معنوی ایشان به حدی است که سوره مبارکه«کوثر» در وصف ایشان نازل شد، سوره‌ای که تک تک کلمات آن را در هیچ جای قرآن نمی‌توان مشاهده کرد.
حجت‌الاسلام قربان‌پور اظهار کرد: جایگاه رفیع دخت نبی اکرم(ص) تا بدان جاست که حب و بغض پیامبر(ص) به حب و بغض ایشان بستگی دارد، رضایت زهرای اطهر رضایت حضرت رسول(ص) و رضایت ایشان رضایت پروردگار را به دنبال خواهد داشت.
وی ادامه داد: شخصیت حضرت زهرا(س) از نظر اهل سنت بسیار وارسته و قابل احترام توصیف شده است، پیروی بانوان از این الگویی رفتاری، جامعه را از آسیب مصون می‌کند، رفتار ایشان با حضرت علی(ع) به ویژه در مباحث اقتصادی نمونه عالی همسرداری و روابط درون خانواده است، در کنار قناعت و توقع مالی به اندازه توان همسر، عالی‌ترین مرتبه حقوق خانوادگی و بندگی خداوند را دارا بودند.
حجت‌الاسلام قربان‌پور افزود: تحمل مشقت تربیت فرزندان با فواصل سنی کم امری است که مادران امروز باید از حضرت زهرا(س) الگو بگیرند آنهم نه هر تربیتی بلکه تربیت مطابق با اسلام، خوشبختانه درباره زندگی حضرت زهرا(س) کتب فراوانی به زبان ساده تألیف شده است که می‌تواند مسیر روشن زندگی برای هر زن و مرد مسلمان و غیر مسلمانی را ترسیم کند، برای کودکان نیز می‌توان از کتب شعر شرح حال حضرت زهرا(س) استفاده کرد.
حجت‌الاسلام قربان‌پور هشدار داد: امروز دشمن از هر فرصتی برای تخریب روحیه بانوان و دختران جوان استفاده می‌کند، دشمن می‌داند دختر آگاه امروز مادر آگاه و با اعتقاد فرداست و قطعاً فرزندی تربیت خواهد کرد که از هرگونه آسیب در امان باشد، ازاین رو برای ضربه زدن به اسلام و جامعه اسلامی قصد سرگرم کردن بانوان با شبکه‌های مجازی و ماهواره را دارد و فیلم با موضوعات ضداخلاقی را ترویج می‌دهد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در پایان، استفاده از ظرفیت شبکه اجتماعی را مؤثر در تربیت اسلامی دانست و ابراز کرد: همانگونه که دشمن برای رسیدن به مقاصد خود از این پتانسیل استفاده می‌کند ما نیز می‌توانیم با استفاده از کارشناسان خبره آموزش اصولی و اسلامی را به مادران جوان و نوجوانان دختر داشته باشیم.
captcha