قرآن محور وحدت مسلمانان است
کد خبر: 3576318
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸

قرآن محور وحدت مسلمانان است

گروه فعالیت‌های قرآنی: دبیر شورای راهبردی قرآن دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: قرآن محور وحدت مسلمانان بوده و یکی از پارامترهای وحدت ایجاد استراتژی رفتاری در حوزه اقتصادی و تجاری است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد ارس، محمدرضا پورمعین، دبیر شورای راهبردی قرآن دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور، روز یک‌شنبه یکم اسفندماه در مراسم اختتامیه سومین دوره مسابقات قرآن، اذان و نهج‌البلاغه منطقه ازاد ارس، گفت: 10 درصد حافظان کل قرآن کریم در مناطق آزاد حضور دارند.

وی، افزود: مناطق آزاد یک درصد جمعیت کشور را دارند و با احتساب وجود 10 هزار نفر حافظ کل قرآن کریم در کشور، قطعا 50 درصد این جمعیت در مناطق آزاد است.

پورمعین، گفت: شعار سال 95 دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد در حوزه فعالیت‌های قرآنی، حفظ قرآن بود و با توجه به وجود حافظان اهل تسنن و تشیع در مناطق آزاد، خوشبختانه معدل جمعیت حافظان قرآن این مناطق از سرزمین اصلی بیشتر است.

دبیر شورای راهبردی قرآن دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور، افزود: حدود سه سال از عمر فعالیت‌های قرآنی مدون و برنامه ریزی شده در مناطق آزاد می‌گذرد و از روزهای اول منطقه آزاد ارس با تامین زیرساخت‌ها، برگزاری مسابقات و جلسه‌های کارشناسی، حمایت از موسسه‌های قرآنی و دعوت از استادهای مجرب این حوزه، پیشرو و استقبال کننده فعالیت‌های قرآنی بوده و رتبه نخست در تاثیرگذاری را در بین مناطق آزاد دارا می‌باشد.

وی با بیان اینکه ارس منطقه‌ای مومن و علاقه مند به فعالیت‌های قرآنی است، گفت: کار در زمینه فعالیت‌های قرآنی در ارس کار ساده‌ای نیست، چراکه این منطقه در کنار تبریز که استادهای بنام و مجرب قرآن دارد قرار گرفته است.

دبیر شورای راهبردی قرآن دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: ارس سومین دوره مسابقات قرآنی را با موفقیت برگزار کرد و خوشبختانه این فعالیت‌ها هرسال روبه رشد می باشد.

پورمعین با بیان اینکه قشم، چابهار و کیش به ترتیب رتبه‌های برتر تربیت حافظ قرآن را دارند، از تدوین برنامه برای برگزاری مسابقات بین‌المللی مناطق آزاد و کشورهای عضو سازمان‌های اقتصادی جهان خبر داد.

وی گفت: قرآن محور وحدت مسلمانان بوده و یکی از پارامترهای وحدت ایجاد استراتژی رفتاری در حوزه اقتصادی و تجاری است و امیدواریم با برگزاری مسابقات قرآنی در بین کشورهای مسلمان عضو سازمان‌های بین‌المللی و اقتصادی دنیا شاهد دسترسی به اهداف اقتصادی و تجاری بین کشورهای عضو نیز باشیم.

وی در پایان حمایت از موسسه‌های قرآنی، نخبه پروری و تربیت حافظ قرآن کریم را از دیگر برنامه‌های اولویت‌دار و مهم دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد اعلام کرد.

captcha