فاطمه زهرا(س) بهترین الگوی زن امروز است
کد خبر: 3576585
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳

فاطمه زهرا(س) بهترین الگوی زن امروز است

گروه اجتماعی: امام جمعه سلماس با اشاره به اینکه حضرت فاطمه(س) الگوی کامل شخصیتی برای زنان و مردان است، گفت: یکی از علل پیروزی انقلاب برکت نام فاطمه و فرزندان وی است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی، حجت الاسلام  محمد موسوی امام جمعه سلماس امروز دوم اسفند ماه در جمع خبرنگاران، ضمن بیان ویژگی های حضرت فاطمه گفت: حضرت فاطمه تنها زن معصوم اسلام است که آیه «إِنَّما يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيراً» درباره او و اهل بیتش نازل شده است،در معصوم بودن او همین بس که خداوند بواسطه خشم او خشمگین و به واسطه رضاى او راضى مى شود.                                  
وی ضمن بیان مقام و منزلت آن حضرت افزود: مقام و منزلت زهرا(س) نزد خدا به حدی بالاست که هنگام ابتر نامیدن پیامبر توسط دشمنان، خداوند برای براندازی آخرین رسالت پیامبر سوره کوثر را بر او نازل کرد و وی را ادامه دهنده نسل پیامبر نامید.
موسوی ادامه داد: در میان نعمت های خداوند برمسلمانان، بالاترین نعمت، نعمت ولایت علی و آل علی (ع) است و ما باید قدردان این نعمت الهی باشیم و شکرانه این نعمت پاسداری از خون شهیدان است.
موسوی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) باید الگوی تمام زنان مسلمان باشد گفت: بر زنان مسلمان واجب است که در شوهر داری و تربیت فرزند به سبک فاطمه، آن حضرت را الگوی زندگی خود قرار دهند.
وی ادامه داد: زنان و مادران مسلمان باید فرزندان خود را به سبک فاطمی تربیت کنند و همانند حضرت فاطمه آنها را از همان سنین کودکی با نماز و حجاب و سایر احکام اسلامی آشنا کنند، مادران باید دختران را از سن 7 سالگی و پسران را از سن 9 سالگی تشویق به نماز خواندن کنند تا بتوانند فرزندانی چون حسین و زینب تحویل جامعه دهند.
captcha