657 پروژه حوزه سلامت کشور افتتاح شد
کد خبر: 3576883
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱

657 پروژه حوزه سلامت کشور افتتاح شد

گروه اجتماعی: با حضور وزیر بهداشت امروز سوم اسفندماه، 657 پروژه حوزه سلامت در سراسر کشور از مازندران به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندارن سید حسن هاشمی امروز سوم اسفند ماه در آیین افتتاح از 657 پروژه حوزه سلامت در 28 استان که به صورت متمرکز از طریق ویدئو کنفرانس در مجتمع پیامبر اعظم(ص) دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد، گفت: با شعار نمی‌شود مدعی انقلابی‌گری بود اما در دوران هشت سال دفاع مقدس ایثارگران ما انقلابی بودن واقعی رارا در عمل ثابت کردند.
وی با بیان اینکه در حوزه بهداشت علی‌رغم منفی بافی و غوغاسالاری برخی‌ها، دولت حمایت جدی داشت، افزود: کل اعتباری که در این سه سال وزارت بهداشت دریافت کرده به اندازه یارانه‌ای است که دولت برای گندم در سال 92 داد.
وزیر بهداشت تصریح کرد: در کل کشور 12 هزار و 780 مراکز بهداشت که بیش از 30 سال قدمت داشتند که با اعتباری بالغ بر 750 میلیارد تومان نوسازی شدند.
وزیر بهداشت با بیان اینکه از 82 تا 92 حدود 200 میلیارد تومان اعتبار به وزارت بهداشت داده شد، عنوان کرد: این در حالی است که فقط در سال‌های 93 و 94 اعتباری بالغ بر هزار و 528 میلیارد تومان اعتبار دریافت کردیم.
وی افزود: حدود 2 میلیون متر مربع با کمک استاندار و خیرین تعداد 7 هزار واحد بهداشتی در سراسر کشور احداث شد.
وزیر بهداشت با اشاره به اینکه 660 پروژه امروز به بهره‌برداری می‌رسد، عنوان کرد: 10 درصد از این مراکز افتتاحیه مربوط به مازندران است.
وی افزود: امروز در ایران‌شهر 54 پروژه در هرمزگان 76 پروزه  و در مازندران 68 پروژه  به بهره برداری می‌رسد.
هاشمی عنوان کرد: از اینکه با احداث مراکز حتی اجازه استخدام یک نفر را ندادند اما در مراکز جدید بالغ بر 20 هزار نفر از طریق خرید خدمت و نیروهای شرکتی بکارگیری و اشتغالزایی شد.
وی افزود: برنامه ما این است که هیچ ایرانی در هیچ شهری بدون برنامه بهداشتی نباشد.
وزیر بهداشت گفت: 64 میلیون نفر پرونده الکترونیک سلامت تشکیل شد در حالیکه در سال‌های گذشته ده‌ها میلیارد تومان اعتبار هزینه شد اما پرونده نداشتیم.
وی افزود: 90 درصد مرگ‌های زودرس به دلیل بیماری‌های غیر واگیر همچون قلبی عروقی، سکته مغزی، و حوادث رانندگی است و مازندران از استانهای پرتلافات در حوادث رانندگی است.
هاشمی عنوان کرد: کارت سلامت برای افراد بالای 30 سال توزیع خواهیم کرد و برای بهداشت دهان و دندان اقداماتی انجام شد که نتایج آن را 15 سال بعد خواهیم دید.
وی با بیان اینکه مردم کشور باید خودمراقبتی کنند، افزود: افزایش وزن یکی از مشکلات جدی است و باید کنترل شود.
وزیر بهداشت گفت: 3 میلیون نفر سفیر سلامت شدند که بدون هیچ هزینه‌ای در راستای ارتقای دانش و مراقبت فردی جامعه فعالیت کنند.
هاشمی گفت: هیچ ایرانی در گرفتن خدمات سلامت در هر رده سنی در هر نقطه از کشور نباید نادیده گرفته شود.
وی از دکتر جان بابایی و همکارانشان در مازندران تقدیر کرد و افزود: مسئولان علوم پزشکی استان مازندران همان مسیر را دنبال می‌کنند که رزمندگان دیروز لشکر 25 کربلا دنبال می‌کرد.
657 پروژه حوزه سلامت کشور افتتاح شد
657 پروژه حوزه سلامت کشور افتتاح شد
657 پروژه حوزه سلامت کشور افتتاح شد657 پروژه حوزه سلامت کشور افتتاح شد
captcha