«کتاب فقه هنر» با حضور بزرگان حوزه رونمایی شد
کد خبر: 3577255
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶

«کتاب فقه هنر» با حضور بزرگان حوزه رونمایی شد

گروه اجتماعی: مراسم رونمایی از کتاب علمی و پژوهشی فقه و هنر از تولیدات علمی مدرسه اسلامی هنر با حضور اساتید سطح عالی و مدیران حوزه علمیه قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، مراسم رونمایی از اثر پژوهشی «فقه هنر» پیش از ظهر امروز با حضور آیات مقتدایی فاضل لنکرانی و علیدوست و جمعی از هنرمندان و اساتید فقه و هنر در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد.
در ابتدای این مراسم حجت‎الاسلام سید محمد حسین نواب، مدیر مدرسه اسلامی هنر با ذکر این مطلب که حکومت‎ها برای پیشبرد اهداف خود از فرصت هنر استفاده می‎کنند، گفت: هنر مشکل نیست که آن را حل کنیم بلکه زبان قدسی است که می‏ توانیم مشکلات دینی و اجتماعی جامعه را از این طریق حل کنیم؛ هنر فرصت پرمخاطره‎ای است که باید از آن به خوبی استفاده کرد.
نواب اظهارکرد: پیش از فلسفه و حکمت و تاریخ هنر سوال این بود که در چه محدوده‎ای می‎توانیم حرکت کنیم که در این زمینه فقه باید به ما کمک می‎کرد؛ سند بالادستی که در جمهوری اسلامی نوشته می‎شود باید لوازم فقهی را رعایت کرده باشد و وقتی سند بالادستی وجود نداشته باشد کاری نمی‎توان کرد که دنبال ثمرش باشیم.
در ادامه آیت‎الله فاضل لنکرانی با اشاره به اهمیت بررسی نظریه عناوین فقهی و بررسی مبانی نظریات فقهی بر لزوم بازشناسی دقیق مبانی و از موضوعات و عناوین در صدور احکام فقهی تاکید کرد.
آیت‎الله علیدوست، نویسنده این کتاب نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت شناخت مبانی فقهی و انضباط فقهی در صدور احکام بر لزوم اهمیت تبدیل فتاوی به قانون نظام مند برای حرکت در مسیر اسلامی سازی امور در کشور تاکید کرد.
گفتنی است در پایان این اثر علمی که در واقع مقالات علمی پیرامون هنر و فقه بود با حضور رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) رونمایی شد.
captcha