2986 اثر به سوگواره ملی میعادگاه عاشورایی دانشجویان ارسال شد
کد خبر: 3577490
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱

2986 اثر به سوگواره ملی میعادگاه عاشورایی دانشجویان ارسال شد

گروه فرهنگی: 2986 اثر به دومین سوگواره ملی میعادگاه عاشورایی دانشجویان در زنجان ارسال شد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، طبق اعلام دبیرخانه دومین سوگواره ملی میعادگاه عاشورایی دانشجویان، 2986 اثر از سراسر کشور به دومین سوگواره میعادگاه عاشورایی دانشجویان در زنجان ارسال شده است

‌دومین سوگواره ملی میعادگاه عاشورایی دانشجویان در چهار بخش شعر، عکس، پادکست و کلیپ تصویری برگزار می‌شود که علاقه‌مندان آثار خود در هر بخش را به دبیرخانه این سوگواره تا دی‌ماه امسال ارسال کرده‌اند.

اختتامیه ‌دومین سوگواره ملی میعادگاه عاشورایی دانشجویان سه شنبه 10 اسفندماه در حسینیه اعظم زنجان با معرفی آثار برگزیده برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا، جهاددانشگاهی استان زنجان در سال 95 برای دومین‌بار، میزبان برگزاری میعادگاه عاشورایی دانشجویان با محوریت ترویج و هم‌افزایی فرهنگ عاشورایی، اشاعه ساختار ذهنی و عملکردی امام حسین (ع) در جامعه و تعمیق استعدادها و ظرفیت‌های استان و نیز پرورش افرادی که توانایی تاثیرگذاری در این وادی را داشته باشند، تدوین شده است.

هدف اصلی برگزاری این سوگواره، ترویج هنر متعالی انقلاب امام حسین (ع)، اشاعه سبک و سیاق زندگی امام حسین (ع) در جامعه به‌ویژه در بین جوانان و نوجوانان، بدعت‌شناسی و آگاهی از زمینه‌های ورود بدعت و تحریف در فرهنگ عاشورایی و در نهایت فراتحلیل آثار، جهت بهره‌گیری موثر و مستمر و کاربردی قابل انعکاس در فضای جامعه است.

در همین راستا، دبیرخانه دومین سوگواره ملی میعادگاه عاشورایی دانشجویان از یکم شهریورماه امسال در معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان زنجان آغاز به کار کرد. در این دوره از سوگواره، مجموعه برگزارکنندگان شامل؛ «جهاددانشگاهی استان زنجان»، «حسینیه اعظم زنجان»، «سازمان فضای مجازی سراج؛ شعبه زنجان»، «شهرداری زنجان» و «سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور» هستند.

captcha