مبلغان حوزه‌های علمیه خواهران با تأسی از حضرت زهرا به گسترش ارزش‌های دینی می‌پردازند
کد خبر: 3577647
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷
عزیزپور خبر داد:

مبلغان حوزه‌های علمیه خواهران با تأسی از حضرت زهرا به گسترش ارزش‌های دینی می‌پردازند

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران ایلام با بیان اینکه حضرت زهرا (س) الگویی ایده‌آل و جامع برای زنان مسلمان نسل امروز و فرداست، گفت: مبلغان حوزه‌های علمیه خواهران با تأسی به این اسوه و الگوی برتر، با تحصیل علوم دینی و تهذیب، به گسترش ارزش‌های دینی در جامعه می‌پردازند.

«زینب عزیزپور» در گفتگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام، با تاکید بر ضرورت تبیین سیره فاطمی، اظهار کرد: حضرت زهرا (س) الگویی ایده‌آل و جامع برای زنان مسلمان نسل امروز و فرداست، الگویی که زنان می‌توانند با تکیه بر سیره او به خودباوری اسلامی و جایگاه حقیقی خویش دست یابند .
وی افزود: صدیقه طاهره با زندگی و مبارزه خود، در عرصه‌های گوناگون اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، عبادی، خانه‌داری، همسرداری، تربیت فرزند و بخصوص در صحنه‌های گوناگون سیاسی، خورشید درخشانی شدند که نور وجودشان تا قیامت روشن کننده مسیر زنان مسلمان شد .
معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران ایلام اضافه کرد: یکی از بزرگ‌ترین درس‌های عملی از حضرت زهرا برای بانوان، حضور فعال ایشان در صحنه‌های اجتماعی سیاسی با حفظ عفت و حجاب و ارزش‌های وجودی زن است که با پیروزی انقلاب اسلامی، این امر در میان زنان جمهوری اسلامی نیز جلوه یافت و زنان مسلمان ایرانی با حفظ حریم عفت و ارزش‌های انسانی، در تمامی عرصه‌های جامعه حضور پیدا کردند که از جمله آن، حضور بانوان در عرصه تحصیل علوم دینی و تبلیغ و ترویج اسلام در جامعه بود.
عزیزپور تصریح کرد: مبلغان حوزه‌های علمیه خواهران با تأسی به این اسوه و الگوی برتر، با تحصیل علوم دینی و تهذیب، به گسترش ارزش‌های دینی در جامعه می‌پردازند و تلاش می‌کنند تا در جهان امروز، مسیر فاطمی را ادامه دهند.
وی در ادامه گفت: با عنایت به فرارسیدن ایام فاطمیه (س) و لزوم جریان‌سازی سبک زندگی فاطمی و ضرورت آشنایی مدیران، معاونین، مشاوران، اساتید، طلاب، مبلغان و دانش آموختگان با ابعاد و جایگاه علمی و معنوی و سیره عملی حضرت زهرا، نشست دانش‌افزایی معارف فاطمی از سوی مدیریت وزه علمیه خواهران استان ایلام برگزار می‌شود.
captcha