برگزاری هفتمین جشنواره سراسری «حدیث» ارتش
کد خبر: 3578025
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴
میدانی خبر داد:

برگزاری هفتمین جشنواره سراسری «حدیث» ارتش

گروه جامعه: مدیر قرآن، عترت و نماز ارتش جمهوری اسلامی از برگزاری هفتمین جشنواره سراسری حدیث ارتش خبر داد و گفت: منتخبان هشتم اسفندماه، در آزمون کتبی پایانی شرکت می‌کنند و طی 9 اسفند‌ماه، در مراسمی معرفی و تجلیل می‌شود.

سرهنگ مهدی میدانی، مدیر قرآن، عترت و نماز ارتش جمهوری اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با بیان اینکه ائمه اطهار(ع) مفسران حقیقی کلام وحی هستند، اظهار کرد: در زندگی سیاسی، فردی، اجتماعی و خانوادگی باید از سیره ائمه(ع) بهره‌مند شویم بدین منظور ارتش جمهوری اسلامی ایران با توجه به اهمیت این موضوع هفتمین دوره جشنواره حدیث آجا را برگزار می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره با عنوان یادواره شهدای مدافع حرم ارتش طی روزهای هشتم و ۹ اسفند‌ماه، برگزار می‌شود گفت: این مسابقات در میان کارکنان پایور، همسران و بانوان شاغل و سربازان و دانشجویان دانشگاه‌های ارتش برگزار می‌شود.

وی به منابع این جشنواره اشاره و عنوان کرد: در سال‌های ابتدایی برپایی این مسابقات، 60 هزار جلد کتابچه 40 حدیثی منتشر و متناسب با نیاز گروه‌های مختلف در اختیار مخاطبان قرار گرفت. طی سال‌های اخیر موضوعات متناسب از کتب میزان الحکمه تألیف آیت‌الله ری شهری استخراج شد. سال گذشته سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با کارشناس‌های مربوطه به بررسی پرداخت و احادیث مرتبط و مورد نیاز را در سه حوزه خانواده‌ها، کارکنان پایور و نوجوانان و جوانان استخراج و در قالب کتابچه منتشر شد. همچنین این احادیث در پایگاه اطلاع رسانی آجا نیز بارگذاری شد تا افراد در دورترین نقاط کشور نیز بتوانند از این احادیث بهره‌مند شوند.

میدانی با اشاره به اینکه طی شش ماه گذشته مسابقات مقدماتی و منطقه‌ای برگزار شده است گفت: 164 منتخب فردا هشتم اسفندماه در آزمون کتبی پایانی شرکت می‌کنند و طی 9 اسفند‌ماه، در مراسمی معرفی و تجلیل می‌شود.

وی عملکرد شهدای مدافع حرم را مطابق با سفارشات ائمه معصومین(ع) دانست و گفت: بدین ترتیب بخشی از جشنواره به یادبود و بزرگداشت شهدای مدافع حرم اختصاص دارد که در زمینه عمل کردن به سیره، قول، رفتار و ترویج سبک زندگی معصومین(ع) گام برداشتند. بدین ترتیب از خانواده این شهدای بزرگوار در جشنواره تجلیل به عمل می‌آید.

captcha