بانوان منتظر؛ زمینه سازان بی ادعا
کد خبر: 3578177
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸

بانوان منتظر؛ زمینه سازان بی ادعا

زنان، مردان، جوانان، پیران، دختران، پسران و ... هر کدام براساس ظرفیت ها و توانایی های خود، در شکل گیری مثبت و روشن آینده، باید به ایفای نقش بپردازند و در سرنوشت خود سهیم باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شبستان نوشت: حجت الاسلام والمسلمین رحیم کارگر، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در کانال آینده نگاری ایرانیان می نویسد:
آینده موعود، آینده همگان است. این آینده برای همه است و همه در شکل گیری آن می توانند نقش داشته باشند؛ منتها برخی نقش مثبت و سازنده و الهی و بعضی دیگر، نقش ظلمانی و مخرب و ویرانگر.
برخی می توانند، رفتارهای خود را با ظهور  تنظیم کنند و بعضی دیگر، ضد ظهور باشند. بر این اساس، زنان، مردان، جوانان، پیران، دختران، پسران و... هر کدام براساس ظرفیت ها و توانایی های خود، در شکلگیری مثبت و روشن آینده باید به ایفای نقش بپردازند و در سرنوشت خود سهیم باشند «إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ يُغَيِّروا ما بِأَنفُسِهِم».
زنان منتظر و عاشق امام زمان(عج) هم، آینده سازان بی ادعایی هستند که در عرصه تربیت، آموزش، فرهنگ و معرفت، جایگاه انحصاری و سازنده ای دارند که اگر به خوبی به وظایف و مسئولیت های خود عمل کنند، می توانند ما را چند قدم به ظهور نزدیک سازند؛ از جمله:
1- کمک به تحقق جامعه سالم و پاک، با نورانی کردن فضای خانواده و محله و مراکز فرهنگی و آموزشی
2- شکل دهی به زندگی امام زمانی و جلب رضایت و خشنودی او، با داشتن روابط درست و اقتصاد صحیح و دوری از سنت ها و آداب نازل و فرومایه رایج در جامعه
3- توانمندسازی جامعه منتظر با تقویت و تحکیم خانواده دینی و مهدوی و شکل دهی به هسته های  فرهنگی  و اجتماعی مهدی باوران در محله ها و شهرها
4- دوری از هیجانات کاذب و ساختگی و زودگذر و تقویت ایمان و معرفت عمیق به امام زمان(عج) و راه روشن مهدوی در جامعه
5- دوری از جریان ها، فرقه ها، برنامه ها و شخصیت های انحرافی و دروغین که در وهله اول، بانوان عاشق امام زمان(عج) را هدف قرار می دهند و به اسم چله نشینی و ارتباط با امام زمان(عج)، آنها را جذب گروه های انحرافی  و خرافی می کنند!!
6- ترویج و تعمیق فرهنگ زندگی قرآنی و  کمک به فراگیری حکمت و بصیرت  در خانواده و جامعه
7- سالم سازی فضای عاطفی و هیجانی کاذب  جامعه  با تقویت عشق مهدوی و جایگزین ساختن آن با عشق های دروغین و خیابانی!
8- فرهنگ سازی برای سبک  زندگی منتظرانه با الگو برداری از جامعه آرمانی مهدوی (حاکم ساختن فرهنگ استغنا و بی نیازی و نوع دوستی و مساوات و برابری)
9- مهم ترین وظیفه بانوان منتظر، تربیت نسل صالح و منتظر امام زمان(عج) است که هدف اصلی این نسل فراهم سازی بسترها و زمینه های انقلاب بزرگ جهانی است
10- نیروسازی برای انقلاب جهانی با پرورش جوانان انقلابی و انصار و یاران واقعی و  پا به رکاب امام زمان(عج) و ...
گفتنی است، کانال آینده نگاری ایرانیان به نشانی iranianForesight@ در دسترس کاربران است.

captcha