ساخت ضریح مطهر دختر امام حسن مجتبی(ع) در اصفهان
کد خبر: 3578249
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸

ساخت ضریح مطهر دختر امام حسن مجتبی(ع) در اصفهان

کانون خبرنگاران نبأ: ساخت ضریح یکی از فرزندان بلافصل امام حسن مجتبی(ع) توسط بانی عراقی به هنرمند زبردست اصفهانی واگذار شده است که مراحل ساخت این ضریح در اصفهان در حال انجام است.

ساخت ضریح یکی از فرزندان بلافصل امام حسن مجتبی(ع) توسط بانی عراقی به هنرمند زبردست اصفهانی، سید‌محسن احمدی واگذار شده است و مراحل ساخت این ضریح در اصفهان در حال انجام است.
هاشم علوی محیسن الشمری‌(النفاشی)، بانی ساخت این ضریح از اهالی شهر بغداد در گفت‌و‌گو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ بیان کرد: این ضریح متعلق به بانویی از اهل‌ بیت عصمت و طهارت(ع) به نام شریفه است که بنا‌ بر شجره‌نامه موجود ایشان، دختر بلافصل امام حسن مجتبی(ع) هستند و مزار مطهر ایشان در شهر حله استان بابل در کشور عراق و منطقه  طهمازیه واقع است؛ این ضریح مقدس دارای طولی به اندازه پنج و نیم متر و عرض چهار و نیم متر و به ارتفاع 365 سانتی‌متر است که هزینه ساخت آن به طور کامل از اموال شخصی اینجانب است و هیچگونه نهاد دولتی و یا شبه دولتی در ساخت این ضریح مقدس مشارکت ندارند.
وی افزود: این امام‌زاده همچون پدر بزرگوارشان امام حسن مجتبی(ع) دارای کرامت عدیده‌ای بوده و هستند و با توجه به این‌که ضریح ایشان قدیمی شده است و در شأن این بانوی بزرگوار نیست، لذا با خودم گفتم که بر من واجب است، ضریحی بسازم که درخور شأن و منزلت ایشان باشد چراکه کرامات ایشان به حدی است که حاجت هر کس که از ایشان خواسته‌ای داشته باشد به اذن خدای متعال برآورده می‌شود.


محیسن الشمری‌ در خصوص آشنایی با سید‌محسن احمدی و کیفیت کار این هنرمند اصفهانی گفت: آشنایی بنده به سیدمحسن احمدی از طریق مسئول اداره مرقد امامزاده تاج‌الدین(ع) در استان واسط عراق بود، در ابتدا بنده قصد خود را برای ساخت ضریحی برای این بانوی بزرگوار اعلام کردم و سپس به من گفته شد که شخصی در ایران(شهر اصفهان) به نام استاد سیدمحسن احمدی در ساخت ضریح بسیار ماهر است. لذا آماده سفر به اصفهان شدم و بعد از دریافت ویزا به اصفهان سفر کردم تا با ایشان ملاقات کنم.
وی افزود: با وجود اینکه آدرس دقیقی از این هنرمند اصفهانی نداشتم و فقط می‌دانستم محل کار ایشان در میدان بزرگ امام خمینی(ره) (نقش جهان) اصفهان است به آنجا رفتم و از اولین نفری که آدرس وی را پرسیدیم به محل کار این هنرمند اصفهانی راهنمایی شدم و بعد از ملاقات و گفت‌وگو با هم قرارداد بستیم.
خیر عراقی تصریح کرد: در رابطه با کیفیت کار باید بگویم ضریح‌های ساخت وی بسیار زیبا، عالی و دلچسب هستند و این زیبایی باعث می‌شود قلب هر ببننده‌ای از دیدن این کارها به وجد بیاید؛ این سید بزرگوار در اجرای کار بسیار صادق بوده‌اند که اصلی‌ترین دلیل آن خداشناسی و اعتقاد بالای وی است، از جمله ضریح‌های ساخت سیدمحسن احمدی که من مشاهده کردم و یا می‌دانم، ساخت ضریحی برای یکی از اعضای خانواده رئیس جمهور عراق، ساخت حائل ضریح حضرت رقیه(س) در سوریه و یا ساخت ضریح چهل اختران در قم که بنده از آن اطلاع دارم و آنها را دیده‌ام و می‌دانم تعدادی ضریح در کشور عراق ساخته‌اند.
وی در خصوص رضایت خود از پیشرفت کار و هزینه‌های آن گفت: خدای بزرگ می‌داند که من بسیار از کیفیت ساخت راضی بوده‌ام چراکه این استاد بسیار بر ساخت عالی ضریح‌ها حساسیت دارند و دلیل این حساسیت هم ساخت این ضریح‌های مطهر برای اهل‌ بیت(ع) است و من درباره هزینه ساخت این ضریح برای این بانوی بزرگوار عهدی با خدای متعال بستم که هیچ‌کس جز خداوند و این بانوی بزرگوار و شریف از آن مطلع نشود تا بویی از ریا و خودنمایی از آن احساس نشود و تا به حال اجازه نداده‌ام این راز فاش شود.



روح‌الله مرتضوی‌نژاد
captcha