ساخت 40 بیمارستان توسط خیرین سلامت/ وجود 850 خیریه سلامت فعال در کشور
کد خبر: 3578323
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶
ایازی خبر داد:

ساخت 40 بیمارستان توسط خیرین سلامت/ وجود 850 خیریه سلامت فعال در کشور

گروه سلامت: معاون اجتماعی وزیر بهداشت از حضور 850 خیریه سلامت فعال در سطح کشور و در حال ساخت بودن 40 بیمارستان در این خیریه‌ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکناسید محمدهادی ایازی، معاون اجتماعی وزیر بهداشت امروز هشتم اسفندماه، در نخستین مجمع ملی سلامت که در مرکز همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، با اشاره به وجود 620 سازمان مردم نهاد در حوزه سلامت، گفت: در زمینه توسعه زیرساخت‌های حوزه سلامت نیز باید از مشارکت مردم بهره گرفت، امروز 850 خیریه سلامت فعال در کشور وجود دارد و بسیاری از زیرساخت‌های حوزه سلامت در کشور خیرساز است.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت ادامه داد: داشتن رویکرد سلامت جامعه محور در کشور بسیار مهم است زیرا در این صورت شاهد مشارکت آحاد جامعه در حوزه سلامت خواهیم بود و هر فرد می‌تواند به ارتقای سلامت خود، خانواده و جامعه کمک کند که در کاهش قابل ملاحظه هزینه‌های درمانی بسیار مؤثر است.

 ایازی ضمن تأکید بر اهمیت مشارکت بین بخشی در ارتقای سلامت جامعه، اظهار کرد: باید از ظرفیت سایر سازمان‌ها، ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی برای توسعه زیرساخت‌های حوزه سلامت استفاده کنیم چرا که 75 درصد از مؤلفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت، خارج از اراده وزارت بهداشت است و این سازمان‌ها نقش بسیار مهمی در حوزه سلامت دارند.

وی با بیان اینکه 400 دستگاه اجرایی اطلاعات خود را به جشنواره مؤلفه‌های اجتماعی مؤثر بر سلامت ارسال کرده‌اند، افزود: از این بین 90 اثر از اطلاعات ارسالی دستگاه‌ها به بخش داوری راه یافت و 30 دستگاه، برگزیده شدند.

ایازی اظهار کرد: در پی این هستیم که مجمع ملی سلامت را هر سال یکبار برگزار کنیم که در آن تمام متولیان سلامت در کشور و استان‌ها حضور و مشارکت داشته باشند و رئیس جمهور به عنوان رئیس این مجمع، سیاست‌های خود را برای سال‌های آینده اعلام می‌کند.

معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت عنوان کرد: مجمع ملی سلامت برای اولین بار در کشور تشکیل می‌شود و ایران جزو معدود کشورهایی است که این مجمع را تشکیل داده است. در مجمع ملی سلامت سه ضلع دولت و حاکمیت، متخصصان و پزشکان و مردم حضور دارند.

وی یادآور شد: در آخرین جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی مقرر شد که مدیران استانی و محلی مورد ارزشیابی قرار گرفته و از برترین آن‌ها تقدیر شود. انتظار داریم که مسئولان مختلف در کشور، دفاتر سلامت درون دستگاهی خود را تقویت کنند تا با تشکیل کارگروه‌های زیرمجموعه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی و مجمع ملی سلامت، بتوانیم مشارکت بین بخشی را افزایش دهیم.

captcha