دولت مکلف به اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای جذب ایرانیان مقیم آمریکا به کشور شد
کد خبر: 3578373
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳
مقابله مجلس با ترامپ؛

دولت مکلف به اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای جذب ایرانیان مقیم آمریکا به کشور شد

گروه سیاسی: نمایندگان مجلس شورای اسلامی دولت را مکلف به اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان از محل سهام قابل واگذاری به وزارت علوم و اقتصاد برای جذب ایرانیان مقیم آمریکا کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز، یک‌شنبه، 8 اسفندماه در جریان بررسی بخش درآمدی بودجه سال 96 با پیشنهاد الحاقی محسن کوهکن مبنی بر اختصاص اعتباری برای جذب ایرانیان مقیم آمریکا موافقت کردند.
در این پیشنهاد الحاقی آمده است: دولت مکلف است جهت جذب نیروی انسانی و سرمایه‌های ایرانیان مقیم آمریکا در سال 96 مبلغ 200 میلیارد تومان در اختیار وزارت آموزش و پرورش و اقتصاد و امور دارایی بالمناصفه از محل سهام قابل واگذاری و جدول 18 قرار دهد که در مقابل اقدام آمریکایی‌ها از ایرانیان استقبال شود.
محسن کوهکن، منتخب مردم لنجان در دفاع از پیشنهاد الحاقی خود گفت: آغوش ایران برای همیشه برای ایرانیان مقیم آمریکا باز است؛ لذا از محل سهام قابل واگذاری 2 هزار میلیارد ریال به صورت بالمناصفه در اختیار وزارت علوم و وزارت اقتصاد و امور دارایی قرار گیرد تا برای جذب نیروی انسانی و سرمایه‌های ایرانی‌های مقیم آمریکا که از محل تصمیم نابخردانه آمریکایی‌ها آسیب می‌بینند اقدام شود.
وی افزود: اختصاص این رقم به ایرانیان خارج از کشور یک پیام روشن به دنیا است که جمهوری اسلامی ایران از تک‌تک تبعه خود در تمام دنیا حمایت کرده و برای آنها ارزش قائل است و در هر نقطه‌ای که با ایرانیان نامهربانی شود با اختصاص امکاناتی آغوش ایران به روی آنها باز است.
این پیشنهاد با 150 رأی موافق، 19 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 223 نماینده حاضر در جلسه به تصویب رسید.
captcha