برای ارتباط با خدا فقط به اذکار معتبر در کتاب‌های بزرگان مراجعه کنید
کد خبر: 3578591
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳
حجت‌الاسلام مومنی؛

برای ارتباط با خدا فقط به اذکار معتبر در کتاب‌های بزرگان مراجعه کنید

کانون خبرنگاران نبأ: حجت‌الاسلام والمسلمین مومنی در حسینیه بنیاد خیریه وفاق سبز علوی کشور گفت: قبل از بیان اذکار توجه داشته باشید آنچه فقط در کتاب‌های روایی ما که از جمله آن مفاتیح‌الجنان شیخ عباس قمی(ره) است مراجعه کنید زیرا از گفته‌های دروغگویان مدعی که با طریقه‌های مختلف سعی در جذب مردم دارند باید دوری کرد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، مراسم عزاداری ایام شهادت حضرت زهرا(س) ویژه کارمندان بنیاد خیریه وفاق سبز علوی کشور روز یکشنبه ۸ اسفندماه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین مومنی پیرامون اذکار وارده از معصومین(ع) در حسینیه زینب کبری(س) این بنیاد خیریه برگزار شد.
براساس گزارش ایکنا، این مراسم با قرائت قرآن توسط بهرامی آغاز و سپس امیر نعمتی، مداح و ستایشگر اهل بیت(ع) گفت: عرض خداقوت و خسته نباشید به شما عزیزانی که فعالیتتان نوعی جهاد در راه خداست، زیرا افراد زیادی در سطح جامعه مشغول به شغل‌های متفاوتی هستند اما آن کاری که خوشنود شدن یتیمان و نیازمندان را در پی داشته باشد اجر و پاداشی خاص به دنبال دارد.
در ادامه حجت‌الاسلام مومنی با بیان خاطره‌ای از مسافرت خود به کشور بحرین گفت: چند سال گذشته سفری جهت امر تبلیغ به کشور بحرین داشتم کشوری که از لحاظ موقعیت جغرافیایی هم‌اندازه شهر قم است، در چنین کشوری ۴۰۰ حسینیه ساخته شده ولی چند نکته مهم من را شیفته آنان کرد، یکی از آنها اینکه وقتی روضه خوانی می‌کردم به راحتی اشک از دیدگانشان جاری می‌شد و برای همین به مقام معرفتی آنان پی بردم.
وی ادامه داد: در کتاب مواعظ‌العددیه از امام صادق(ع) روایت شده که فرمودند تعجب می‌کنم از کسی که مبتلا به گرفتارهای گوناگون است ولی به چند ذکر توجه نمی‌کند، قبل از بیان اذکار توجه داشته باشید آنچه فقط در کتاب‌های روایی ما که از جمله آن مفاتیح‌الجنان شیخ عباس قمی(ره) است مراجعه کنید زیرا نکته‌های دروغگویان مدعی که با طریقه‌های مختلف سعی در جذب مردم دارند باید دوری کرد.
مومنی افزود: در شرایط کنونی متاسفانه شنیده می‌شود عده‌ای بر اساس سلیقه شخصی خود نمازی با عنوان نماز حضرت قاسم(ع) با آدابی منحصر به فرد ایجاد کرده‌اند و آن را جزو اعتقادات دینی می‌پندارند! بدانید آنچه از کلام ائمه(ع) به ما رسیده است در امور مختلف معنوی رفع کننده مشکلات خواهد بود، در فراز ابتدایی روایت حضرت می‌فرماید تعجب دارم از کسی که ترس دارد ولی حسبناالله و نعم الوکیل را نمی‌گوید تا خدا آزاده گرداند.
استاد حوزه علمیه قم گفت: اگر از همسران خود به دلایل مختلفی ترسی دارید سعی در مداومت ذکر داشته باشید البته قبل از تکرار چنین جملاتی ابتدا باید مشکل را شناخت و بعد در رفع آن برآمد لذا بزرگی می‌فرمود اگر شوهر در زندگی متعهد باشد زن او هم متعهد خواهد شد، حضرت در فراز بعدی فرمود: اگر کسی غم و اندوهی در دل دارد ذکر یونسیه را زیاد تکرار کند زیرا در روایات گفته شده خداوند کلام چنین شخصی را بی جواب نمی‌گذارد.
شاگرد آیت‌الله شب زنده‌دار در پایان گفت: برای مَصون بودن از آزار اشخاص ذکر وافوض امری الی الله ان الله بصیر بالعباد را بگوید، به همین دلیل پیامبر می‌فرماید خدایا مرا لحظه‌ای به خود واگذار مکن! زیرا ایشان آزار های شیاطین را می‌داند، در فراز پایانی روایت گفته شده اگر خواهان رزق و روزی فراوان هستید هم ذکر ماشاءلله لاحول و لاقوه الا بالله را زیاد تکرار کنید.
یادآور می‌شود، در پایان مراسم نماز جماعت مغرب به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین مومنی برگزار شد و سپس کارمندان بر سر سفره اطعام مهمان شدند.


captcha