دیدار با خانواده شهید «شهید محمد مهدوی هزاوه» به‌مناسبت تولد شهید
کد خبر: 3578701
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰

دیدار با خانواده شهید «شهید محمد مهدوی هزاوه» به‌مناسبت تولد شهید

گروه جهاد و حماسه: رئیس فرهنگسرای رضوان همراه با کارکنان این مرکز در طی برنامه «به تماشای سرو» امروز، دوشنبه نهم اسفندماه به‌مناسبت سالروز تولد «شهید محمد مهدوی هزاوه» با خانواده این شهید والامقام دیدار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) «شهید محمد مهدوی هزاوه» هفتم اسفندماه  1344 در شهرری در خانواده مذهبی و شیفته ائمه اطهار(ع) دیده به جهان گشود. تربیت صحیح و اعتقاد راسخ والدین وی به فرهنگ اسلامی سبب شد که محمد در مسیر صحیحی از زندگی قرار بگیرد و توفیق هدایت حق تعالی نصیب او شود.
تحصیلات دوره راهنمایی او با دوران انقلاب اسلامی همزمان بود، در دبیرستان نیز در رشته علوم تجربی ادامه تحصیل داد و در اوایل ورود به بسیج دوره‌های آموزشی و عقیدتی را گذراند  اما به علت سن کم از حضور در جبهه محروم بود. در سال 1361 همراه با دوستانش به جبهه اعزام شد و از ناحیه کتف و پا مجروح شد.
پس از این دوران و اخذ دیپلم وارد دانشگاه تهران شد و در رشته میکروبیولوژی ادامه تحصیل داد. همزمان با تحصیل در دانشگاه به کردستان اعزام شد. دیگر بار در سال 1364 به جبهه رفت و در سال 1365 به رزمندگان «لشکر سیدالشهدا(ع)» ملحق شد و در عملیات کربلای 8 حضور پیدا کرد. پس از آن به ادامه تحصیل مشغول شد و در سال 136 دوباره دانشگاه را رها کرده، عازم جبهه‌های جنوب شد که نهایتاً در دوم مرداد ماه 1367 در منطقه عملیاتی شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
ویژه‌برنامه «به تماشای سرو» امروز، نهم اسفند ماه از ساعت 16 تا 17 به مناسبت گرامیداشت سالروز ولادت این شهید والامقام در منزل خانواده معظمش برگزار می‌شود.
captcha