جدول قرآنی طرح بینات 2 ویژه ایام نوروز طراحی می‌شود
کد خبر: 3578793
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸
همراه با آموزه‌های شهروندی؛

جدول قرآنی طرح بینات 2 ویژه ایام نوروز طراحی می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر اجرایی طرح بینات 2 منطقه 10 تهران گفت: مربیان طرح بینات 2 با همفکری با یکدیگر به طراحی جدولی با مضامین قرآنی و آموزه‌های شهروندی اقدام کرده‌اند که قرآن‌آموزان در ایام تعطیلات عید نوروز با آموزه‌های قرآنی، دینی و شهروندی مأنوس باشند.


جدول قرآنی طرح بینات 2 ویژه ایام نوروز طراحی می‌شود
محمدمهدی خواجه محمودآباد، مدیر اجرایی طرح بینات 2 منطقه 10 تهران در گفت‌‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در رابطه با این طرح قرآنی اظهار کرد: با تلاش فراوان مربیان در سطح مدارس تحت پوشش طرح، برنامه‌ها با قوت هر چه تمام‌تر در حال اجراست.
مدیر اجرایی طرح بینات 2 منطقه 10 تهران ادامه داد: شاید اگر تلاش و همکاری متقابل بین شهرداری و آموزش و پرورش منطقه وجود نداشت، نمی‌توانستیم به این سرعت اهداف طرح را در بین قرآن‌آموزان تحت پوشش محقق کنیم.
وی در ادامه با اشاره به اینکه طرح بینات 2 شیوه زندگی به سبک قرآنی را همراه با آموزه‌های شهروندی در اختیار قرآن آموزان قرار می‌دهد، تصریح کرد: با اجرای این طرح قرآنی، سبک زندگی قرآنی در بین جامعه هدف نهادینه می‌شود و قرآن‌آموزان تمرین درست زندگی کردن در چهارچوب صحیح دینی و قرآنی می‌کنند.
مدیر اجرایی طرح بینات 2 منطقه 10 تهران با اشاره به آیه 96 سوره مبارکه اعراف «وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَى آمَنُوا وَاتَّقَوْا لَفَتَحْنَا عَلَيْهِمْ بَرَكَاتٍ مِنَ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ وَلَكِنْ كَذَّبُوا فَأَخَذْنَاهُمْ بِمَا كَانُوا يَكْسِبُونَ؛ و اگر مردم شهرها ايمان آورده و به تقوا گراييده بودند قطعا بركاتى از آسمان و زمين برايشان مى‏ گشوديم ولى تكذيب كردند پس به [كيفر] دستاوردشان [گريبان] آنان را گرفتيم»، اظهار کرد: خداوند متعال همواره انسان را به داشتن تقوا دعوت کرده است که اگر انسان نیز به این امر الهی لبیک گوید و سبک زندگی خود را طوری قرار دهد که براساس اوامر خداوند متعال باشد، نعمت‌های فراوان الهی در دسترس او خواهد بود.
خواجه محمودآباد تصریح کرد: شاید برای اولین باشد که طرح آموزش قرآن کریم همراه با ارائه آموزه‌های شهروندی ویژه دانش‌آموزان اجرا می‌شود و امیدواریم بتوانیم چنین طرح قرآنی را که به یادگیری سبک زندگی قرآنی می‌انجامد به همین منوال و به خوبی ادامه دهیم و سایر مناطق نیز از آن استفاده کنند.
مدیر اجرایی طرح بینات 2 منطقه 10 تهران با بیان اینکه به دلیل استقبال فراوان قرآن‌آموزان و مسئولان اجرایی طرح، طرح بینات 2 تا پایان سال تحصیلی جاری نیز ادامه خواهد داشت، افزود: برپایی دستاوردهای این طرح قرآنی در سطح منطقه نشان داد که اهداف طرح تا چه حدی در بین قرآن‌آموزان تأثیر گذاشته است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه احتمال تداوم طرح در سال‌ آینده نیز وجود دارد، تصریح کرد: در اتاق فکر و پژوهش مربیان طرح بینات ۲ طی هر هفته این موضوعات به بحث گذاشته می‌شود تا بتوانیم آیات کوتاه و کاربردی همراه با مفاهیم که سنخیت با موضوع هفته داشته باشد به صورت مشترک و واحد در بین ۱۲ مدرسه اجرایی کنیم تا بتوانیم در پایان سال تحصیلی تغییر را شاهد باشیم و هر قرآن‌آموز یک الگو با مصادیق آموزه‌های شهروندی از لسان قرآن در خانواده باشد.
مدیر اجرایی طرح بینات 2 منطقه 10 تهران در ادامه بیان کرد: در پایان سال تحصیلی جاری میزان اثربخشی طرح بینات ۲ و نیز آموزه‌های شهروندی در میان قرآن‌آموزان از سوی مسئولان و مربیان مربوطه سنجش خواهد شد تا مشخص شود که این نوع نگرش به قرآن کریم و آموزه‌های شهروندی تا چه میزان اثرگذار بوده است.
وی در ادامه سخنان خود در این زمینه از مسئولان شهرداری و نیز آموزش و پرورش منطقه ۱۰ برای حمایت‌‌های فراوان از اجرای طرح قرآنی بینات ۲ که در سطح مدارس این منطقه اجرا می‌شود، تشکر و قدردانی کرد.
مدیر اجرایی طرح بینات 2 منطقه 10 تهران تصریح کرد: همچنین، برای نهادینه کردن بهتر اهداف طرح جهت تعطیلات عید نوروز، برنامه ویژه‌ای برای قرآن‌آموزان در نظر گرفته شده است که طی این برنامه مربیان طرح بینات 2 با همفکری با یکدیگر به طراحی جدولی با مضامین قرآنی و آموزه‌های شهروندی اقدام کرده‌اند که در ایام تعطیلات عید نوروز قرآن‌آموزان با آموزه‌های قرآنی، دینی و شهروندی مأنوس باشند که در پایان تعطیلات به منتخبان این برنامه به قید قرعه جوایزی تقدیم خواهد شد.
وی ادامه داد: در ایام عید و تعطیلات، دید و بازدیدهایی که میانت خانواده‌ها انجام می‌شود، فرصتی مناسب برای تبیین و نهادینه شدن آموزه‌های شهروندی از لسان قرآن است که قرآن‌آموزان می‌توانند به عنوان سفیران هدایت بحث آموزه‌های شهروندی را به اقوام و آشنایان خود انتقال دهند که این امر زمینه ایجاد سبک زندگی قرآنی در میان خانواده‌ها را نیز فراهم می‌کند.
مدیر اجرایی طرح بینات 2 منطقه 10 تهران گفت: در نظر داریم به صورت ویژه تا پایان اجرای طرح، هر کدام از موضوعات مطروحه آموزه‌های شهروندی را با مضامین قرآنی در بین قرآن‌آموزان تشریح و ترویج نمائیم که در این راستا یکی از موضوعاتی که می‌تواند ما را هدایت کرده و به کمک آید، ایجاد خلاقیت مربی در فضای آموزشی است که این موضوعات با یک هدف مشترک در اتاق فکر مربیان مباحثه می‌شود که به صورت ساده و مفهومی به قرآن‌آموزان منتقل شود.
وی اظهار کرد: در هفته گذشته شاهد آن بودیم که با چند ورق ساده  موضوع ایجاد خط عابر پیاده در کلاس نمایش داده شد که مورد استقبال قرآن‌آموزان قرار گرفت و به صورت نمادین و آموزشی چند نفر از قرآن‌آموزان راه و رسم عبور از خط عابر پیاده و استفاده از چراغ راهنمایی را آموختند که اثربخشی خاص خود را در اجرای اهداف طرح داشت.        
یادآور می‌شود، طرح قرآنی بینات ۲ برای پنجمین سال متوالی براساس منویات مقام معظم رهبری در خصوص افزایش حفاظ و تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم و در ادامه طرح‌های نورُ علی نور ۱، ۲ و ۳ و بینات ۱ در سطح منطقه ۱۰ تهران اجرا می‌شود.        
   

captcha