آذربایجان‌غربی؛ میزبان همایش ملی نقش آذربایجان در تأمین امنیت ایران
کد خبر: 3579138
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵
در سال آینده؛

آذربایجان‌غربی؛ میزبان همایش ملی نقش آذربایجان در تأمین امنیت ایران

گروه اجتماعی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: این استان سال آینده میزبان همایش ملی نقش آذربایجان در تأمین امنیت ایران است که فراخوان آن در آینده نزدیک منتشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام محمدباقر کریمی روز دوشنبه 9 اسفندماه در جلسه انجمن مفاخر آذربایجان غربی افزود: با وجود شهدای بسیاری که مردم این استان تقدیم دفاع از کیان اسلامی کرده اند، نقش این استان در تامین امنیت کشورمان مغفول مانده است و امیدواریم با برگزاری این همایش، این نقش پررنگ تبیین شود.
وی اضافه کرد: فراخوان این همایش ملی در آینده نزدیک منتشر می شود و مطمئن هستیم که استقبال قابل توجهی از این همایش صورت می گیرد.
وی با اشاره به اینکه دکتر روحانی با تشکیل بنیاد فرهنگ، ادب و هنر آذربایجان به وعده انتخاباتی خود عمل کرد، ادامه داد: راه اندازی این بنیاد نقش تاثیرگذاری در اعتلای روزافزون فرهنگ متعالی این منطقه دارد و این امر در ماه های گذشته به خوبی اثبات شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی برگزاری آئین های نکوداشت مفاخر بزرگ استان را یکی از مهمترین کارهای فرهنگی در راستای شناساندن بزرگان به جوانان عنوان کرد و افزود: نکوداشت محمد بن خلیلان از اصحاب حضرت ولی عصر (عج)، حجت الاسلام زین العابدین سلماسی، نیمتاج سلماسی، محمد امین ریاحی، حسام الدین چلبی، صفی الدین اورموی، دده کاتیب، تاج الدین اشنویی، عبدالله بیتوشی و آیت الله وحیدی میاندوآبی از جمله برنامه ریزی های انجام شده در این راستاست که امیدواریم بتوانیم به تدریج این آئین ها را برگزار کنیم.
حجت الاسلام کریمی اظهار کرد: آیین نکوداشت محمد بن خلیلان از اصحاب امام زمان (عج) هجدهم اسفندماه امسال در حالی در ارومیه برگزار می شود که به این همایش پربار، نزدیک به هزار مقاله ارسال شده است.
مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری آذربایجان غربی نیز گفت: یکی از حلقه های مفقوده فرهنگ، گرامیداشت مفاخر، مشاهیر و نام آوران است که باید برای پرکردن این خلا تلاش کنیم.
captcha