جشنواره جایزه ملی ایثار آغاز به کار کرد
کد خبر: 3579148
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴

جشنواره جایزه ملی ایثار آغاز به کار کرد

گروه جهاد و حماسه: مراسم جایزه ملی ایثار، هم‌اکنون در سالن آمفی‌تئاتر دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران در حال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حجت‌الاسلام موذنی، معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در سخنرانی خود ضمن بیان خیرمقدم به خانواده‌های ایثارگر، گفت: در راستای فرمان تاریخی امام(ره) که فرموده بودند باید به وضعیت فرزندان شهدا و ایثارگر از ابتدایی تا دانشگاه رسیدگی شود، طرح شاهد را در مراکز آموزشی کشور آغاز کردیم و امروز ۳۰ سال از آغاز آن می‌گذرد توانسته‌ایم به نخبه‌پروری بپردازیم.

وی ادامه داد: امروز ۶۰ هزار دانشجو، طلبه و دانش‌آموز ممتاز و برتر ایثارگر داریم. امروز ما ۳۴ هزار دانشجو و طلبه، ۲۶ هزار دانش‌آموز برتر، ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر دانشجوی تحصیلات تکمیلی و همچنین هفت هزار نفر عضو مرکز نخبگان داریم.

وی در مورد برگزاری جشنواره جایزه ملی ایثار گفت: این جشنواره به تمام مقاطع تحصیلی توجه دارد و امروز از برترین‌های ایثارگر محصل تقدیر می‌کنیم که بر اساس فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی منتخب شده‌اند. این جشنواره اولین جشنواره است که به‌شکل متمرکز به تمام مقاطع تحصیلی می‌پردازد و امیدواریم که بتواند باعث ایجاد انگیزه برای محصلان ایثارگر شود و سال‌های آینده نیز ادامه داشته باشد.
captcha