موفقیت امور تربیتی موجب آرامش روحی و روانی می‌شود
کد خبر: 3579259
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷

موفقیت امور تربیتی موجب آرامش روحی و روانی می‌شود

گروه اجتماعی: معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان غربی با اشاره به اینکه از ابتدای خلقت، تربیت و هدایت در بطن جوامع بشری بوده، به مأموریت‌های انبیاء الهی اشاره و بیان کرد: موفقیت امور تربیتی و فعالان این بخش در مأموریت‌های خود باعث ایجاد آرامش روحی و روانی در جامعه و خانواده‌ها می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان‌غربی، قدرت اله قاسمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان غربی ظهر دیروز 9 اسفندماه در آئین گرامیداشت سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی در مدیریت آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه با بیان اینکه باید عظمت و قداست فعالیت های تربیتی و پرورشی بیش از اینها مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: علاقه شدید به بیشتر دانستن و مسائل علمی و آموزشی باعث شده سهم فعالیت های تربیتی در آموزش و پرورش بخوبی ادا نشود و شاهد تنگ شدن مجاری تربیتی در این بخش باشیم.
وی گفت: شرایط حاکم بر جوامع امروزی ضرورت آشنایی و بهره گیری از مسائل تربیتی و اخلاقی را صد چندان کرده است و عظمت و قداست فعالیت های تربیتی و پرورشی باید بیش از اینها مورد توجه قرار گیرد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در عصر هجوم اندیشه های مصنوعی و فتنه انگیز نیازمند چراغ های روشنی بخش و هدایتگر هستیم،ادامه داد: جوانان و نوجوانان ما هدف مستقیم این اندیشه ها التقاطی هستند که از سوی دشمنان نظام برنامه ریزی و هدف گزاری شده است.
قاسمی با بیان اینکه آموزش و پرورش و در راس آن نهاد مقدس امور تربیتی و معلمان تلاشگر این حوزه در خط مقدم رویارویی با هجمه فرهنگی و نرم‌ بدخواهان جمهوری اسلامی ایران قرار دارند، تصریح کرد: برای تربیت صحیح آینده‌سازانی ایران اسلامی باید توجه بیشتری به مسائل تربیتی و پرورشی داشته باشیم.
وی نهاد امور تربیتی در آموزش و پرورش را نهادی عزیز اما دردمند برشمرد و تاکید کرد: تمامی ارکان در شکل‌گیری و به نتیجه رسیدن اهداف و ماموریت های نهاد امور تربیتی مسئول هستند و امروز چاره ای جز گام نهادن در عرصه مسائل تربیتی خصوصا تربیت اجتماعی نداریم.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه نهاد تربیتی قصه ها و غصه های فراوانی بر خورد دیده است،اذعان داشت: امور تربیتی کاری الهی و انسانی است و باید جایگاه و حرمت آن در جامعه حفظ شود.
وی با اشاره به برنامه های مختلف تدوین شده در بخش مسائل پرورشی و تربیتی در آموزش و پرورش،خواستار همکاری و مشارکت تمامی دستگاه‌ها و نهادها در مسائل تربیتی و اخلاقی شد.
یادآور می‌شود،  اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و هنری و تجلیل از معاونان ، مربیان، مشاوران و فعالان حوزه پرورشی از دیگر بخش های این آئین بود.
captcha