سفر به مناطق محروم خوزستان برای قدردانی از یک اقدام انقلابی/ استعدادهایی که می‌سوزند
کد خبر: 3580511
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۸
قربانی بیان کرد:

سفر به مناطق محروم خوزستان برای قدردانی از یک اقدام انقلابی/ استعدادهایی که می‌سوزند

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس دارالقرآن بسیج کشور با اشاره به سفر گروه تواشیح محمد رسول‌الله(ص) به مناطق کمتر برخوردار استان خوزستان،‌ گفت: در این سفر با استعدادهای بسیار زیادی در یکی از روستاها آشنا شدیم که فقط کمی توجه به آنها باعث رشدشان خواهد شد.

سفر به مناطق محروم خوزستان برای قدردانی از یک اقدام انقلابی/ استعدادهایی که می‌سوزند
رحیم قربانی، ‌رئیس دارالقرآن بسیج مستضعفین و از اعضای گروه تواشیح محمد رسول‌‌الله(ص) تهران بزرگ ‌در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در مورد سفر تعدادی از اعضای این گروه به مناطق کمتر برخوردار شهرستان مسجد سلیمان استان خوزستان، گفت: گروه تواشیح محمد رسول‌الله(ص) با این هدف شکل گرفت که تمام فعالیت‌ها فقط صرف خواندن و اجرای برنامه و ضبط و تولید تواشیح نباشد بلکه بتوانند جریان‌سازی‌هایی در این عرصه انجام دهند.
این عضو گروه تواشیح محمد رسول‌الله(ص) تصریح کرد: از سوی دیگر با توجه به اینکه طی روزهای گذشته کلیپی از دانش‌آموزان دبستان روستای «تاچل علی‌شیر» از توابع بخش اندیکای شهرستان مسجدسلیمان پخش شده و در آن هم‌خوانی انقلابی‌ای را اجرا کرده بودند،‌ تصمیم گرفته شد تا به بهانه قدردانی از کار زیبا و خالصانه‌ای که بچه‌های بی‌بضاعت این منطقه محروم داشته‌اند، ‌سفری به آنجا داشته باشیم و علاوه بر تقدیر از آنها به انجام فعالیت‌های قرآنی بپردازیم.
رئیس دارالقرآن بسیج مستضعفین با تأکید بر اینکه این سفر، یک اردوی قرآنی جهادی بود، اظهار کرد: این سفر طی مدت 20 روز که از پخش آن کلیپ گذشت صورت گرفت،‌ در این سفر روحیه ویژه‌ای را در مردم آن دیار و در دبستان محروم علی‌شیر ایجاد کرد و همین کار سبب شد در گروه محمد رسول الله(ص) مجوز انجام اردوهای جهادی قرآنی را به عنوان گروه ثبت کند و این شروعی برای فعالیت‌های دیگر و حضور در مناطق مختلف خواهد بود.
وی اذعان کرد: با اینکه برای انجام کار نمادین و مشترک آنجا رفته بودیم، اما اهالی آنجا خواسته‌های بسیار زیادی داشتند،‌ از وضعیت بسیار بد راه‌ها،‌ بهداشت، درمان و معیشت ناراضی بودند. برای رفع این معضلات خود نامه‌های بسیار زیادی به ما دادند که باید به دست مسئولان مربوطه برسانیم.
قربانی گفت: انتظاری که هست این است که خود مسئولان شهرستانی نیز حضور چندانی در آن مناطق نداشتند و بعضاً شاید حتی اسم آنجا را نشنیده باشند، ‌ما در این زمینه پیگیر کمک‌های بعدی از سوی مردم و خیرین و نهادها خواهیم بود و ان شا‌الله اقدامات مؤثری برای محرومیت‌زدایی انجام شود.
رئیس دارالقرآن بسیج مستضعفین کشور در ادامه به حضور تیمی از شبکه قرآن و معارف سیما در این سفر اشاره و اظهار کرد: در این سفر تصاویری از اجراها و اجرای نمادین گروه «ولایت» دبستان روستای تاچل علی‌شیر و گروه تواشیح محمدرسول‌الله(ص) ضبط شد که به زودی پخش خواهد شد. امیدوارم این حرکات باعث شود تا مدیران و مسئولان و به ویژه جامعه قرآنی برای حضور گسترده‌تر و توجه به مناطق محروم پیشگام شوند.
قربانی در ادامه در مورد وجود استعدادهای قرآنی در این دیار خاطرنشان کرد: بعضاً استعدادهای ویژه‌ای در چنین مناطقی وجود دارد که اندکی توجه به آنها باعث رشد آنها خواهد شد. در این روستا صداهای زیبایی شنیده شد که با کم‌ترین توجه‌ها و آموزش‌ها به رشد خوبی خواهند رسید.
این عضو گروه تواشیح محمد رسول‌الله(ص) بیان کرد: این روستا از نبود معلم قرآن رنج می برد، در واقع در این روستا حدود 33 دانش‌آموز در پایه‌های مختلف وجود داشت که تنها یک معلم داشتند،‌ قاعدتاً این یک نفر زمانی برای آموزش‌های دیگر نخواهد داشت. باید فکری برای این مشکل روستائیان شود و آموزش و پرورش همان مناطق حداقل هفته‌ای چند ساعت یک معلم را برای آموزش به چنین مناطقی اعزام کند.
captcha