بخشودگی جرایم دیرکرد؛ محور جلسه نمایندگان با رئیس‌کل بانک مرکزی
کد خبر: 3580737
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد:

بخشودگی جرایم دیرکرد؛ محور جلسه نمایندگان با رئیس‌کل بانک مرکزی

گروه اقتصاد: آقاپور علیشاهی اظهار کرد: موضوع بخشودگی جرایم دیرکرد وام‌های کمتر از صد میلیون تومان، موضوع جلسه روز گذشته با رئیس‌کل بانک مرکزی بود و نمایندگان در رابطه با بودجه لازم و نحوه تخصیص منابع این مصوبه به اظهار نظر پرداختند.

معصومه آقاپور علیشاهی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، درباره جلسه روز گذشته این کمیسیون با ولی‌الله سیف، رئیس‌کل بانک مرکزی، اظهار کرد: در این جلسه در رابطه با مصوبه جدید مربوط به بخشودگی جرایم دیرکرد وام‌های تا سقف صد میلیون تومانی و استمهال نرخ‌های بهره به بحث پرداخته شد.
وی افزود: جلسه بسیار خوبی بود و نمایندگان به اظهارنظر در این‌باره پرداختند و خود بنده هم در رابطه با این مصوبه و بودجه‌هایی که برای این امر لازم است و نحوه تخصیص منابع، به سخنرانی پرداختم و شرایط و سازوکارهای لازم برای اجرایی شدن این مصوبه، تعیین و جلسه بعدی به روز سه‌شنبه موکول شد.
آقاپور عنوان کرد: منابعی که به بخشودگی جرایم دیرکرد تخصیص پیدا کرده، محدود است و ما 26 میلیون پرونده وام‌های زیر صد میلیون تومانی در کشور داریم و حتما باید اولویت‌بندی‌‌هایی در رابطه با تخصیص این امکانات در نظر گرفته شود تا مشکلی در عرصه اجرا پیش نیاید.



عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: در صورت انجام چنین اولویت‌بندی‌هایی، انشاء‌الله به صورت یک بخشنامه عملیاتی، با تعامل کمیسیون اقتصادی، بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و بانک‌های عامل، تدوین شده و ابلاغ شود.
نماینده شبستر در خانه ملت اظهار کرد: رئیس‌کل بانک مرکزی هم دیدگاه‌های خود درباره اجرایی شدن این مصوبه مجلس را مطرح کردند. اساسا یکی از کارهای خوبی که در مجلس دهم و در کمیسیون اقتصادی انجام شده، همین مصوبه بخشودگی جرایم دیرکرد بوده و فرآیندهای اجرایی آن هم ذکر شده است و اگر قرار است آئین‌نامه‌ای در دولت نوشته شود، بهتر است با هماهنگی کمیسیون اقتصادی انجام شود.
آقاپوری تأکید کرد: ما باید دست از شعارزدگی بر داریم و وارد فعالیت اجرایی و عملیاتی شویم. یکی از گله‌مندی‌های مردم از مسئولان این است که چنین سردرگمی‌هایی وجود دارد که خوشبختانه در مجلس دهم به صورت شفاف در حال بررسی است و انشاء‌الله کارهای خوبی در زمینه جرایم دیرکرد انجام خواهد شد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان گفت: اصلاح نظام بانکی، از دیگر دغدغه‌های کمیسیون اقتصادی مجلس است و از زمانی‌که وارد مجلس دهم شدیم، طرح و لایحه اصلاح نظام بانکی، برنامه ششم و بودجه 96 را در دستور کار قرار داده و انشاء‌الله اصلاح نظام بانکی را هم به سرانجام خواهیم رساند.
captcha