لزوم تشکیل کمیته فنی برای ارتقای توانمندی قاریان طرح ملی تلاوت
کد خبر: 3580816
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹

لزوم تشکیل کمیته فنی برای ارتقای توانمندی قاریان طرح ملی تلاوت

رئیس سازمان دارالقرآن با اشاره به مرحله نهایی رقابت‌های قرآنی شوق تلاوت گفت: برای ارتقای تلاوت قاریان نوجوان باید هیأت علمی و کمیته فنی تشکیل شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، فارس نوشت: مهدی قره‌شیخلو رئیس سازمان دارالقرآن  با اشاره به موفقیت طرح ملی تلاوت اظهار داشت: هر اقدامی که نوجوانان و جوانان را به سوی انس بیشتر با قرآن هدایت کند فعالیت ارزشمندی است و باید توسعه یابد.
داور دومین دوره رقابت های قرآنی شوق تلاوت به لزوم ارتقای سطح سواد قرآنی نوجوانان اشاره کرد و گفت: برای ارتقای تلاوت قاریان نوجوان باید هیأت علمی و کمیته فنی تشکیل شود و تلاوت‌های نوجوانان را ارزیابی کرده و برای کاهش ضعف‌ها و افزایش نقاط قوت آنها برنامه‌ریزی مدون صورت گیرد.
رئیس سازمان دارالقرآن با بیان اینکه همه مسئولیم در حوزه تربیت قرآنی نوجوانان فعالیت کنیم، گفت: ما طرح استعدادهای درخشان قرآنی را برگزار کردیم و امسال هم این روند در استان‌ها پیگیری شد؛ برای اینکه تعداد بیشتری از نوجوانان را تحت پوشش قرار دهیم و تداخلی در فعالیت‌ها نباشد، پیش شرط شرکت در این دوره را عدم حضور نوجوانان علاقه‌مند به یادگیری تلاوت در سایر طرح های مشابه قرار دادیم.
قره‌شیخلو به برگزاری مرحله نهایی شوق تلاوت اشاره کرد و افزود: سن و سال این نوجوانان طوری است که با بلوغ و تغییر صدا مواجه می‌شوند و اگر ظرفیت‌ها به درستی شناخته نشود ممکن است صدای آن‌ها آسیب ببیند.
رئیس سازمان دارالقرآن با بیان معمولا طرح‌ها از جایی شروع و بعد توسط سایر دستگاه‌ها الگو برداری می‌شود، خاطر نشان کرد: تجمیع این طرح‌ها به طور حتم در رشد قرآنی نوجوانان کشور مؤثرتر است اما متأسفانه اراده قوی برای تجمیع این طرح‌ها وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه اگر طرح‌های مشابه متمرکز شود خروجی بهتری خواهد داشت، گفت: پیشنهاد تجمیع طرح ملی تلاوت و استعدادهای درخشان قرآنی مطرح شد اما به جمع بندی نرسیدیم چرا که نوع برنامه و سلایق دو مجموعه با هم تناسب نداشت.
captcha