فراخوان جشنواره عکس قرآنی شهری در خراسان شمالی منتشر شد
کد خبر: 3582237
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲

فراخوان جشنواره عکس قرآنی شهری در خراسان شمالی منتشر شد

گروه فعالیت های قرآنی: رئیس جهاددانشگاهی خراسان شمالی از انتشار فراخوان جشنواره عکس قرآنی شهری در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان شمالی، احسان عباسی، رئیس جهاددانشگاهی خراسان شمالی، ترویج فرهنگ قرآنی و تشویق هنرمندان و دانشگاهیان جهت پرداختن به موضوعات مرتبط با قرآن کریم، استفاده از هنر برای انتقال نقش قرآن در جوامع اسلامی، ایجاد زمینه مناسب برای رقابت سازنده در جهت ارتقاء سطح کیفی و محتوایی آثار هنری با محوریت قرآن کریم را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره دانست.
وی آشنایی با آموزه‌های قرآن كريم در حوزه زندگی شهری و توجه به جلوه‌های پيام‌های قرآنی در ابعاد مختلف زندگی شهری را از دیگر اهداف در این زمینه بیان کرد.
عباسی گفت: برای این جشنواره در موضوعات سبک زندگی قرآنی، علم و دانش در قرآن کریم، تعلیم و تربیت از منظر قرآن، سیمای جوانان در قرآن، حجاب و عفاف از منظر قرآن کریم، روابط اجتماعی از منظر قرآن کریم، ایثار و فداکاری و انفاق از منظر قرآن کریم، مفاهیم قرآنی در زندگی روزمره، معروفات و منکرات در قرآن، تصاویری از برگزاری مراسمات قرآنی، مذهبی و دینی فراخوان داده شده است.
وی با اشاره به مقررات جشنواره با بیان اینکه محدودیت خاصی جهت ارسال تعداد آثار وجود ندارد، افزود: عکسها و آثار می‌توانند به‌صورت رنگی و یا سیاه و سفید باشند، عکسها با فرمت JPG و RGB حداقل 300کیلو بایت و حداکثر 700 کیلوبایت به همراه مشخصات صاحب اثر به آدرس پست الکترونیکی جشنواره ارسال شوند.
رئیس جهاددانشگاهی خراسان شمالی با بیان اینکه آئین اختتامیه این برنامه خرداد ماه 96 برگزار می‌گردد، مهلت ارسال آثار را 25 اردیبهشت ماه 96 بیان کرد و افزود: نمایشگاهی از عکس‌ها و آثار دریافت شده برگزار می‌گردد و به نفرات برگزیده جشنواره، جوایز نفیسی اهداء می شود.
captcha