به حال وصف ناپذیر شهدای مدافع حرم غبطه می‌خورم
کد خبر: 3582592
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۹
حجت‌الاسلام صدیقی:

به حال وصف ناپذیر شهدای مدافع حرم غبطه می‌خورم

کانون خبرنگاران نبأ: حجت‌الاسلام صدیقی در مراسم یادواره شهید حسن حسین‌زاده موحد گفت: بنده مدتهاست که به حال وصف ناپذیر شهدای مدافع حرم غبطه می‌خورم چگونه توانستند از حجاب های نفسانی خود عبور کنند و بدهکار خدا نباشند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، مراسم یادواره شهید حسن حسین‌زاده موحد روز پنج‌شنبه 19 اسفندماه با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی، سردار محمد کوثری و با حضور شخصیت های کشوری در حسینیه فاطمه‌الزهرا(س) تهران برگزار شد.
براساس گزارش ایکنا، این مراسم با تلاوت محمدرضا پورزگری، قاری بین‌المللی و برادر شهید حمید پورزگری آغاز و سپس فاطمی‌نیا، مجری برنامه از سردار محمد کوثری جهت سخنرانی دعوت کرد.
سردار کوثری ابتدا با تشکر از حضور مهمانان در مراسم سالگرد شهید حسین‌زاده موحد گفت: تمام نکات لازم که به وسیله آن می‌توان قدر و منزلت شهید موحد را درک کرد مقام معظم رهبری در پیام خویش بیان کرده‌اند با این حال چون بنده فرمانده لشکری بودم ایشان در آن حاضر بود اندکی از احوالاتشان را شرح می‌دهم، شهید موحد در 15 سالگی توسط ساواک دستگیر شد و شکنجه های گوناگونی را تحمل کرد تا به پیروزی انقلاب منتهی شد.
وی ادامه داد: خانواده شهید موحد نمونه بارز فداکاری بودند زیرا تمام دارایی های خود را در راه خدا هدیه می‌کردند نکته جالب اینکه با وجود زحمات متعددی که ایشان می‌کشید بعد از پیروزی انقلاب ایران هیچگاه به سمت ارگانهای مختلف جهت دریافت منصب های مختلف نرفت! توانست با نیت الهی خود جوانان زیادی را دیندار کند چرا که تمام فکر و ذکرش عاقبت به خیری جوانان بود.
کوثری افزود: در عملیات های مختلف با اینکه معلم واقعی اخلاق شناخته می‌شد ولی همیشه دستور فرمانده خود را اطاعت
می‌کرد و در نهایت در عملیات کربلای 5 مجروح شد بعد از این حادثه رزمنده ها وی را به چادر منتقل کردند و  جهت قرآنی را طلب کرد و روی چشم های خود گذاشت، بعد از اینکه اندکی حالش بهتر شد عواملی مختلف سبب اسیرشدن ایشان در پادگان 11 تکریت عراق شدند.
فرمانده لشکر رسول‌الله(ص) گفت: بعد از اتمام جنگ 8 ساله دفاع مقدس صحبت های گوناگون شنیده می‌شد که قرار است امریکا به ایران مجدد حمله کند به همین دلیل فرماندهان سرشناس در خوزستان دور هم جمع شدند که موضوع بررسی کند، یکی از آن فرمانده ها که بعد از بهبودی خود در جلسه حضور داشت شهید موحد بودند.
وی ادامه داد: هرگاه که بنده و دیگر دوستان جهت عیادت خدمت ایشان می‌رفتیم زبان به گله باز نمی‌کردند! در حالی که حال جسمی و روحی مساعدی نداشت و در مدتی که اسیر عراقی ها بود به شکل گوناگون ایشان را شکنجه داده بودند، در یکی از دفعات با بنده تماس گرفت که به دیدارشان روم و امری دارد، وقتی با ایشان روبرو شدم دیدم روی تختی دراز کشیده‌اند و همیشه زبان به ذکر خدا گشوده‌اند.
شهید موحد عاشق واقعی خدا بود!
کوثری در پایان گفت: شهید موحد عاشق واقعی خدا بود! با این حال لازم است همه انقلابیون ایشان را سرلوحه زندگی خود قرار دهند و به عبارتی همیشه بدهکار نظام باشند چرا که اگر این حالات به وجود آمد خدمت و فعالیت های افراد صادقانه می‌شود و دیگر به دنبال از بین بردن شخصیت های مردم نیستند، سعی کنیم با کارهای خود رضایت الهی و شادی روح شهدا را رقم بزنیم.
در ادامه مراسم کاتوزیان، مداح اهل بیت(ع) به روضه‌خوانی پرداخت که در همین میان حجت‌الاسلام کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران وارد مجلس شد.
سپس به دعوت مجری به سخنرانی پرداخته و گفت: روز پنج‌شنبه است و اموات و درگذشتگان نیازمند خیرات و هدایا ما هستند لذا سعی کنیم با کارهای معنوی گوناگون شادی آنان را رقم بزنیم، آنان کسانی هستند به طبق روایات آرزو دارند مثل ما مردم زندگی ظاهری دنیا را داشته باشند اما فقط رضای الهی در آن باشد با این حال ما که اجازه حضور داریم با پاکی درون به سمت خدا حرکت کنیم.
تولیت حوزه علمیه ازگل ادامه داد: خداوند متعال ما را به عالم حجاب اعزام فرمودند و به عبارتی پدران ما و به بیانی خود در محضر خدا قرار داشتیم و حجابی هم وجود نداشت، معنویات داشتیم و زنگاری برای ما انسانها وجود نداشت اما خداوند براساس مصالح خود خواست آنچه بدون زحمت دارا بودیم تبدیل به سب معارف در مسیر مشقت بار شود.
صدیقی افزود: در دنیایی که انسانهای تشنه قدرت و دلداده شهوت هستند باید خود را به ملکوت الهی برسانیم، درست است که شیطان قسم یاد کرد بندگان متعددی را گمراه می‌کند اما بدانید عزیزان ما خود با کارهای غفلت بار خود به سمت او کشیده شده‌ایم و راه را جهت وسوسه‌اش آسان کرده‌ایم، معلم اخلاق واقعی بالای سرمان است اما آگاه نیستیم!
امام جمعه موقت تهران گفت: اگر شخصی به اوامر و نواهی الهی توجه کند 2 اثر واقعی برای او به وجود خواهد آمد، ابتدأ هدایت درونی است که توسط خداوند به وجود می‌آید ولی کسانی چنین توفیقاتی دارند که گناه را مانع کارهایشان نکنند، اثر اول این است که اگر شخص بندگی واقعی خدا را انجام دهد هیچگاه گرفتار شقاوت و نکبت عمل نخواهد شد بلکه به تعبیری او را به سوی معنویت سوق خواهد داد.
خطیب مشهور تهران ادامه داد: کلماتی که رهبر معظم انقلاب به جهت پاسداشت یاد و خاطره شهید موحد به کار بردند بزرگترین شاخصه های اخلاقی به حساب می‌آید با این حال به چند کلمه اشاره می‌کنم، ایشان فرموند شهید موحد از دوران جوانی به دژ مستحکم ایمان پشتیبانی شده بودند، شالوده تمام اعمال عبادی بنده در مقابل حضرت باری تعالی مومن شدن می‌باشد در صورتی که شهید موحد از دوران جوانی خود را ساختند!
شاگرد ِآیت‌الله بهجت(ره) گفت: شهید موحد بصیرت واقعی داشت چرا که تنها به شرکت در جنگ ها بسنده نمی‌کرد بلکه هدفش مجاهدت در راه خدا با نیت پاک بود، به شخصیت ایشان آگاهی دارم زیرا در مجالس زیارت جامعه کبیره که برگزار می‌کردند حضور داشتم و البته توفیقی نصیب شد با ایشان به مسافرت های گوناگون بروم در حالیکه به تعبیر روایات شخص در مسافرت شناخته می‌شود من هم به شخصیت او پی بردم.
صدیقی ادامه داد: در آیات قرآن گفته شده کسانی که اعمال خود را اصلاح کنند با تحیت ملک‌الموت که گفته می‌شود سلام بر شما دار فانی را وداع می‌گویند، یکی از مصادیق بارز آیه شهید موحد است چرا که خیلی راحت با کوله باری از عمل پسندیده دنیا را ترک کرد، با اینکه مشکلات جسمی گوناگونی داشت اما هیچگاه در ملاقات شخصی خدا را ناسپاسی نمی‌کرد بلکه شاکر خدا بود.
وی افزود: نکته دوم در جهت ارتقاء سطح معرفتی انسان توجه به نماز شب می‌باشد و در واقع افرادی که خواب و لذت های مختلف دنیایی را به مناجات شبانه با حضرت ترجیح می‌دهند به مقام معرفتی خود آگاهی ندارند! علامه مصباح یزدی می فرمود استادم آیت‌الله نجف آبادی مریض بودند به عیادتشان رفتیم خطاب به من فرمودند آقای مصباح! بعد از مرگ ما را کجا می‌برند؟
شاگرد آیت‌الله نجف آبادی گفت: مراقب اعمال و رفتار خود باشیم زیرا در آخرالزمان به تعبیر اهل بیت(ع) دینداری همانند سرمه در چشم که به زودی از بین می‌رود نابود خواهد شد! امام علی(ع) فرمودند اگر شخصی از خود غافل نشود آگاهی درونی کسب خواهد کرد.
در بین سخنرانی حجت‌الاسلام صدیقی شخصیت های کشور از قبیل حجت‌الاسلام والمسلمین علوی، وزیر اطلاعات کشور و حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی، نایب رییس سابق مجلس شورای اسلامی وارد مراسم شدند.
قبل از پایان مراسم علی انسانی، مداح و ستایشگر اهل بیت(ع) به روضه‌خوانی پرداخت و بعد از آن مجری برنامه پیام مقام معظم رهبری را قرائت کردند.


captcha