پخش تلاوت قرآنیان طرح اسوه از شبکه‌های سیما
کد خبر: 3582671
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳

پخش تلاوت قرآنیان طرح اسوه از شبکه‌های سیما

گروه فعالیت‌های قرآنی: کارشناس ضبط تلاوت طرح اسوه گفت: تلاوت قاریان منتخب طرح قرآنی اسوه در صورت تأیید نهایی از شبکه‌های مختلف سیما پخش می‌شود.

سیدمحمد کرمانی، مدرس صوت و لحن و کارشناس ضبط تلاوت طرح اسوه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در رابطه با برنامه ضبط تلاوت از منتخبان طرح اسوه بیان کرد:‌ از دوره قبلی یعنی دوره پنجم طرح اسوه که طی فصل تابستان در تهران برگزار شد، این افتخار را دارم که با این عزیزان و قاریان در قسمت صوت و لحن به عنوان مدرس کلاس و در بحث کارشناسی تلاوت در خدمت ایشان هستم.

کارشناس ضبط تلاوت طرح اسوه ادامه داد: سطح نوجوانانی که برای اجرای طرح قرآنی اسوه انتخاب شده‌اند، خیلی خوب است و کلا کسانی که وارد این طرح می‌شوند و مجوز ورود به طرح را دریافت می‌کنند، از قراء خوب و ممتاز استان خود هستند و همگی صاحب رتبه و جایگاهی در این زمینه هستند.

کرمانی در ادامه در رابطه با منتخبان ضبط تلاوت طرح قرآنی اسوه نیز تصریح کرد: دوستانی که برای ضبط تلاوت در خدمت ایشان هستیم درواقع منتخب منتخبان این طرح هستند یعنی کسانی هستند که در دوره قبل یعنی فصل تابستان تلاوت‌های خوبی از خود نشان دادند و درصد قابل قبولی از تلاوت‌های ایشان از طرف کارشناسان زبده شورای عالی قرآن تأیید شده است.

کارشناس ضبط تلاوت طرح اسوه بیان کرد: در این دوره یعنی دوره ششم اجرای طرح قرآنی اسوه نیز تعداد 20 نفر از این عزیزان انتخاب شده‌اند که تلاوت ایشان ضبط می‌شود و در صورت تأیید در آینده نزدیک از شبکه‌های دوم، پویا و شبکه قرآن و معارف سیما پخش خواهد شد.

کرمانی در پایان در رابطه با ضبط تلاوت منتخبان طرح اسوه نیز اظهار کرد: در این زمینه نیز منتخبان خیلی خوب بودند ولی برخی مواقع صدای برخی از عزیزان بنا به دلایلی گرفته بود که این امر ضبط تلاوت را تحت تأثیر قرار می‌داد به همین دلیل به ایشان اشاره کردیم که برای تلاوت خود گام صوتی و پرده صوتی را پایین‌تر بگیرند البته بعضی جاها ممکن بود در صدای ایشان نوعی خش ایجاد شود که یه همین دلیل ضبط صدای ایشان تکرار می‌شد و حتی ممکن بود قطعه‌ای را چند مرتبه ضبط کنیم تا به ضبط مطلوب دست پیدا کنیم.

captcha