سین سوختگی را به سین‌های هفت‌سین نوروز اضافه نکنیم
کد خبر: 3582887
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱

سین سوختگی را به سین‌های هفت‌سین نوروز اضافه نکنیم

گروه اجتماعی: مدیرعامل آتش‌نشانی بجنورد با اشاره به نزدیک شدن چهارشنبه آخر سال تأکید کرد: کاری نکنیم سوختگی یکی از سین‌های هفت سین نوروز باشد.

علی گودرزی، مدیرعامل آتش نشانی بجنورد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن‌(ایکنا) از خراسان‌شمالی، گفت: همان قدر که در این روزها والدین به خرید پوشاک و لباس برای فرزندان خود اهمیت می‌دهند، باید مراقب رفتارهای پرخطر فرزندان نیز باشند.
وی با اشاره به اینکه در این روزها بچه‌ها اقدام به خرید مواد منفجره می‌کنند و آن‌ها را در جیب و یا انبارها نگه‌داری می‌کنند، افزود: این مواد با کوچکترین ضربه و حرارتی قابلیت انفجار دارند و می‌توانند به افراد آسیب وارد کنند.
گودرزی ادامه داد: از سوی دیگر برخی از افراد این مواد را جلوی پای عابران پیاده پرتاب می‌کنند که مواد ریز موجود در این مواد ممکن است به چشم و یا صورت عابران برخورد کند.
وی توصیه کرد: طی این روزها والدین باید در انجام بازی‌های بی‌خطر فرزندان خود را همراهی کنند و از سوی دیگر اگر قصد برپا کردن آتش در چهارشنبه آخر سال را دارند، آتشی با حجم کم در فضای آزاد روشن کنند .
مدیرعامل آتش نشانی بجنورد هشدار داد: افراد از روشن کردن آتش در معابر تنگ، کنار درخت‌ها و یا پارکینگ خودداری کنند.
گودرزی با بیان اینکه برخی از مردم برای روشن کردن آتش از بنزین استفاده می‌کنند، توضیح داد: علاوه بر اینکه بنزین قابل اشتعال است بخارهای آن نیز مشتعل می‌شود و افراد از روشن کردن آتش با بنزین خودداری کنند.
گودرزی از آماده‌باش حدود 100 آتش نشان در شب چهار شنبه‌سوری خبر داد و افزود: این افراد در قالب 20 گروه در صورت بروز حوادث عملیات امدادرسانی را انجام می‌دهند.
وی با اشاره به اینکه این تعداد از آتش‌نشان‌ها در قالب اکیپ‌های ثابت و سایر فعالیت می‌کنند، افزود: تمرکز اکیپ های سیار بر مکان‌هایی همچون پمپ بنزین و بافت فرسوده است که در صورت بروز آتش‌سوزی، حادثه به زودی اطفاء شود تا آتش به پمپ بنزین سرایت نکند.
گودرزی ادامه داد: از سوی دیگر گروه های آتش‌نشانی در 23 محله حواشی شهر بجنورد نیز برای اینکه زمان خدمات‌رسانی را به حداقل برسانند مستقر می‌شوند.
captcha