تعامل انجمن تئاتر انقلاب با سایر نهادها در سال گذشته/ توجه ویژه به تئاتر انقلاب در سال جدید
کد خبر: 3583824
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۵

تعامل انجمن تئاتر انقلاب با سایر نهادها در سال گذشته/ توجه ویژه به تئاتر انقلاب در سال جدید

گروه هنر: انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس در سال گذشته تعامل و هم‌افزایی خوبی با نهادها و سازمان‌هایی داشت که فعالیت مشابهی در حوزه پرداختن به تئاتر انقلابی و ارزشی داشتند و در سال آینده نیز رویکرد مؤثری نسبت به پرداختن به تئاتر با موضوع انقلاب و وقایع آن خواهد داشت.

علیرضا عاقل‌زاده؛ مدیرعامل انجمن انقلاب و دفاع مقدس در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) گفت: در مردادماه سال گذشته مسئولیت این انجمن از سوی مدیرعامل بنیاد فرهنگی روایت به اینجانب محول شد و از همان ابتدا سعی من و همکارانم بر این بود که با بازنگری نسبت به اتفاق و اقدامات صورت گرفته تا آن زمان، بتوانیم به برایند لازم به منظور طی کردن ادامه طریق تا رسیدن به اهداف انجمن دست پیدا کنیم.

وی گفت: در سالی که گذشت و به این دلیل که جشنواره «تئاتر مقاومت» به شکل دوسالانه برگزار می‌شود و لذا برگزاری این جشنواره را در دستور کار نداشتیم؛ اهم رویکرد کار و عملی انجمن بر تعامل و هم‌افزایی با سایر نهادها و سازمان‌هایی بود که مشغول انجام امور مشابه با آنچه که در دستور کار انجمن هستند، بود و لذا همکاری و تعامل خوبی با مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، سازمان بسیج هنرمندان کشور و... برقرار کرد.

عاقل‌زاده تصریح کرد: در سال گذشته این انجمن اهتمام و تمرکز ویژه‌ای بر روی فعالیت گروه‌های نمایشی شهرستانی که اغلب موضوعاتی در راستای اهداف انجمن دغدغه آنهاست، داشت و نسبت به ظرفیت موجود در گروه‌های نمایشی شهرستانی که در رویدادهای نمایشی دینی و ارزشی بیشترین توفیقات را به دست می‌آورند بررسی‌هایی به انجام رسید که در نهایت خروجی آن انتشار فراخوانی بود که براساس آن حمایتی مناسب از اجرای عمومی این آثار به عمل آید که منجر به اجرای آثار درخور در زمینه‌های مورد نظر خواهد شد.

مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس با اشاره به اینکه در سال جدید به تئاتر با موضوع و مضامین انقلابی توجه شایان‌توجهی به عمل خواهد آمد، افزود: حتی این انجمن با رصد آثاری که در مجموعه تئاتر آزاد و یا بخش خصوصی به اجرا درمی‌آیند و شاید بنا به دلایلی شرایط مناسبی برای مواجهه با مخاطب نداشته باشند نیز  تعاملاتی را هم در سال گذشته و هم در سال آینده داشته و خواهد داشت تا آنها را مبدل به کارهای ارزشمندی شوند.

وی در پاسخ به این پرسش ایکنا که در سال گذشته چه رهاوردی در زمینه تولید آثار مکتوب نمایشی و نمایشنامه‌ با موضوع انقلاب و دفاع مقدس به عمل آمد، تأکید کرد: عملکرد انجمن در سال گذشته مبتنی بر مطالعه و پژوهش بر روی منابع مکتوب و اسناد انقلاب و دفاع مقدس بود که این روند در سال آینده نیز ادامه خواهد یافت و البته ما تنها معطوف به تاریخ انقلاب و جنگ نیز نخواهیم شد و مناسبات اجتماعی در شرایط کنونی متأثر از فضای ارزشی حکم برمبنای مفاهیم انقلاب و دفاع مقدس را هم موردنظر قرار خواهیم داد.

عاقل‌زاده گفت: در راستای این رویکرد موضوعاتی همچون شعار سال همچون اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل، عفاف و حجاب، سبک زندگی ایرانی و اسلامی نیز از جمله محورهای موضوعی هستند که در مورد آن نیز به تولید متون نمایشی پرداخته‌ایم.

وی در پایان گفت: به جرئت می‌توانم بگویم که در سال آینده تحولی عظیم در زمینه تولید و اجرای متون نمایشی با موضوع انقلاب و دفاع مقدس اتفاق خواهد افتاد و 20 متن نمایشی مهم در این حوزه را اجرا خواهیم کرد؛ ضمن آنکه مقدمات برای انتشار شانزدهمین جشنواره سراسری «تئاتر مقاومت» نیز به انجام خواهد رسید.

امیر سجاد دبیریان

 

     

      

captcha