انتخابات در چارچوب اصول اسلامی و اخوت ایمانی برگزار شود
کد خبر: 3584552
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸
محمدرضا تویسرکانی:

انتخابات در چارچوب اصول اسلامی و اخوت ایمانی برگزار شود

گروه سیاسی: نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج با تأکید بر تلاش دشمن برای تبدیل فرصت انتخابات مهم سال 96 به عامل تهدید امنیت ملی گفت: برای اینکه انتخابات همواره فرصت طلایی و شب قدر پیشرفت و توسعه کشور باشد باید تلاش کرد انتخابات در چارچوب اصول اسلامی و اخوت ایمانی برگزار شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا تویسرکانی، نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره اولویت اصلی سیاسی کشور در سال جدید با توجه به برگزاری دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: انتخابات در ایران مظهر مردمسالاری دینی است و این یک الگو برای مردم دنیاست. دشمن هم تلاش دارد این مردمسالاری واقعی را به چالش بکشاند و از الگو شدن مردمسالاری دینی جلوگیری بکند
وی افزود: به همین دلیل دشمن می‌خواهد برای رسیدن به هدف شوم خود، انتخابات را از یک فرصت به تهدید تبدیل کند و لازمه تهدید شدن فرصت انتخابات این است که زمینه اختلاف، تفرقه و نهایتا فتنه در کشور به وجود آید.
تویسرکانی اظهار کرد: برای اینکه انتخابات همواره فرصت طلایی و شب قدر پیشرفت و توسعه کشور باشد باید تلاش کرد انتخابات را در چارچوب اصول اسلامی و اخوت ایمانی برگزار کرد.
نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج عنوان کرد: اصول اسلامی و اخوت ایمانی به این معناست که همه جناح‌ها، جریان‌ها و فعالان سیاسی از رفتارها و سخنانی که موجب هتک حیثیت و حرمت، غیبت، تهمت و افشاگری‌های بی‌مورد به شدت پرهیز کنند.
وی ابراز کرد: همانطور که در یک مسابقه فوتبال از تماشاگران انتظار می‌رود تنها تیم خود را تشویق کنند و به تیم مقابل فحاشی نکنند، از خواص و نخبگان سیاسی در عرصه رقابت‌های سیاسی به شکل مضاعفی این انتظار وجود دارد که نقاط قوت و برنامه‌های خود را بیان کنند و روی نقاط قوت خود پافشاری کرده، روشنگری و تبلیغ کنند نه اینکه صرفا به نقاط ضعف طرف مقابل بپردازند و زمینه تفرقه را با این کار فراهم کنند.
تویسرکانی در پایان یادآور شد: مردمسالاری دینی حکم می‌کند به هر قیمت و با هر ابزاری به صندلی قدرت نرسید بلکه باید با رعایت تقوای الهی در این عرصه به مانند همه عرصه‌ها تلاش کرد.         

captcha